În ciuda previziunilor sumbre ale celor care susțineau că eliminarea taxei pe poluare va avea efecte dezastruoase asupra mediului și pieței auto, raportul ACEA arată un avans impresionant al înmatriculărilor de autoturisme noi.
În primele șase luni ale anului 2018 în România au fost înmatriculate 60.068 autoturisme, în creștere cu 33,5% față de perioada similară din 2017. Aceste date, publicate astăzi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), poziționează țara noastră pe primul loc în clasamentul creșterilor. Iar majorarea cu 33% a înmatriculărilor de autoturisme noi vine pe fondul unei scăderi cu 7,31% a înmatriculărilor de mașini second-hand. Departe de a fi ajuns la un volum normal al înmatriculărilor, piața din România demonstrează că eliminarea taxelor pe poluare sau a timbrelor de mediu permite mecanismelor economiei de piață să funcționeze. Atingerea unui nivel de saturație al pieței second-hand poate permite și în viitor o creștere constantă a înmatriculărilor de vehicule noi.
Revenind la raportul ACEA este demn de luat în seamă faptul că singurul stat care pare a ține pasul cu majorarea pieței din România este Ungaria. În țara vecină au fost înamtriculate în perioada ianuarie – iunie a acestui an 70.733 de autoturisme noi, în creștere cu 29% față de prima jumătate a anului trecut. Pe poziția a treia în clasamentul creșterilor se află Croația cu înmatriculări de 38.284 de unități (+19,3%).
Cele mai mari piețe din Europa rămân, desigur, Germania (1.839.031 unități), Marea Britanie (1.313.994 unități), Franța (1.188.150 unități), Italia (1.120829 unități) și Spania (734.649 unități). Creșterea media a întregii piețe europene (UE + EFTA) a fost în primul semestru al acestui an de 2,8%.
Citește și: