România la Expo Shanghai – populară, dar nu destul

Aseară a luat sfârşit Expo Shanghai, cel mai amplu eveniment expoziţional din lume, lansat în urmă cu şase luni. A fost, de altfel, şi prima expoziţie mondială la care România a participat cu pavilion propriu.

Rezultatele au fost uşor sub aşteptări. Motivul? Standul României a costat 2,5 milioane de euro, iar bugetul total alocat evenimentului a fost de 27 de milioane de lei, Ministerul de Externe justificând fondurile prin speranţa de a atrage şapte milioane de vizitatori în rândul căruia să reuşească să promoveze cultura, turismul şi, în mai mică măsură, oportunităţile investiţionale ale României.
Acum, după tragerea liniei, se pare că numărul de vizitatori a depăşit 5,5 milioane. Cel mai mare aflux de curioşi, 75.000 la număr, a fost înregistrat în weekendul 16-17 octombrie.
16 octombrie a fost, de atlfel, ziua în care şi a nivelul întregii expoziţii s-a stabilit recordul istoric de spectatori – 1,03 milioane (recordul anterior fusese stabilit la Expo Osaka din 1970: 835.832 de vizitatori într-o singură zi). Per total, Expo Shanghai a reuşit să atragă 73 de milioane de vizitatori, cu trei milioane peste ţinta propusă înaintea lansării.