România, la finalul clasamentului. Românii nu evită să furnizeze informații personale

Ultimul sondaj Eurostat arată că românii nu se feresc atunci când vine vorba de furnizarea informațiilor personale către rețelele de socialeizare sau către serviciile profesionale. Din datele publicate marți de către Oficiul European de Statistică (Eurostat), România se află la finalul clasamentului împreună cu Croația.

Un sfert dintre cetăţenii din Uniunea Europeană, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani, susţin că în 2019 au evitat să furnizeze informaţii personale către reţelele de socializare sau servicii profesionale, din cauza temerilor legate de securitate, iar cel mai redus procent de persoane care s-a abţinut să furnizeze astfel de informaţii se află în Lituania, Bulgaria, Ungaria, Croaţia şi România, arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

În rândul celor 27 de state membre UE, cel mai ridicat procent de cetăţeni care au evitat să furnizeze informaţii personale către reţelele de socializare sau servicii profesionale s-a înregistrat în Franţa (40%), Olanda (39%), Finlanda (37%), Slovacia şi Suedia (fiecare cu 36%).

În contrast, un procent mai redus din populaţie s-a abţinut să furnizeze astfel de informaţii în Lituania (6%), Bulgaria şi Ungaria (ambele cu 8%), Croaţia şi România (ambele cu 9%).

România, una dintre țările cu cea mai redusă utilizare a comerțului online

Conform datelor publicate de Eurostat, 60% dintre adulţii din UE cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani au folosit internetul pentru a comanda bunuri şi servicii în anul 2018. Studiul arată că cele mai scăzute procente au fost înregistrate în Bulgaria, România şi sudul Italiei.

În rândul regiunilor NUTS 2 (Nomenclatorul unităţilor teritoriale de statistică) din UE, cel mai ridicat procent de cetăţeni care au făcut achiziţii online a fost în regiunile din Danemarca, Olanda şi Suedia, în fiecare din ele cel puţin trei sferturi dintre adulţi folosind internetul pentru a comanda bunuri şi servicii, conform agerpres.ro

De asemenea, acest procent depăşeşte 85% în Utrecht (Olanda), 87% în Övre Norrland (Suedia) şi 86% în Hoevdstaden (Danemarca).

În contrast, cel mai scăzut procent de cetăţeni care au făcut achiziţii online s-a înregistrat în regiunile Severen tsentralen (14%) din Bulgaria, Nord-Est (18%) şi Sud-Est (19%) din România, şi Yuzhen tsentralen (19%) în Bulgaria.

În privinţa nivelului de educaţie terţiară, cea mai ridicată proporţie în regiunile UE era în 2019 în Sostines (Lithuania) şi cea mai scăzută în Nord-Est (România), în condiţiile în care la nivelul UE 40,3% din cetăţenii cu vârsta cuprinsă între 30 şi 34 de ani şi-au finalizat anul trecut educaţie terţiară, prin urmare au atins ţinta de 40% din planul „Europa 2020”.