În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,6% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 2,7%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 4%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 1,4%, iar vânzările de combustibili au crescut cu 1,2 %. 

În luna iulie 2017, comparativ cu luna iunie 2017, comerţul cu amănuntul în România a înregistrat o creştere de 1,2%, o creştere mai mare fiind înregistrată doar în Slovenia (1,4%). Comerţul cu amănuntul, de la o lună la alta, a scăzut cu 0,3% în zona euro şi cu 0,2% în UE 28, în principal ca urmare a faptului că vânzările de combustibili s-au redus cu 0,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au înregistrat o scădere de 0,2%. 

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că în luna iulie 2017 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută, cu 7,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 1,2%. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul a crescut atât ca serie brută, cu 10,1%, iar ca serie ajustată sezonier cu 8,2%. 

AGERPRES