Primul acord dintre România şi Agenţia Spaţială Europeană (ESA) a fost semnat în anul 1992, urmat în 1999 de Acordul România-ESA privind cooperarea în exploatarea şi folosirea paşnică a spaţiului. Din 2007 România contribuie la bugetul ESA ca Stat European Cooperant (PECS), statut ratificat prin Legea nr. 1/2007. Începând cu 22 decembrie 2011, România a devenit cel de-al 19-lea stat membru al Agenţiei Spaţiale Europene. 

Statul român a acordat 90 de milioane de euro, până în 2017, pentru cercetarea Cosmosului. Sunt însă doar o parte din fondurile care curg spre acest domeniu. De ce se investește însă în astfel de programe, într-o țară care nu are încă autostrăzile terminate? „Sunt 20 de țări membre în Agenția Spațială Europeană. România a fost a doua dintre fostele țări socialiste care a fost admisă, dupa Cehia. Sistemul funcționează foarte simplu: noi avem o cotizație, care este calculată conform venitului național net, așa se face pentru toate țările, și această cotizație se returnează în proporție de 100 la sută către țara respectivă sub formă de contracte cu persoane juridice române”, explică Marius Piso, președintele Agenției Spațiale Române, scrie digi24.ro

Cele mai proaste drumuri din Europa 

Drumurile din România sunt cele mai nesigure din Uniunea Europeană, arată un raport al Comisiei Europene. Țara noastră a fost întrecută în acest clasament inclusiv de Bulgaria, care ocupă penultimul loc. Potrivit raportului citat de Agerpres, rata accidentelor mortale în cele două state este mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, dublu față de media europeană. ”Se știe lucrul ăsta de ani de zile. România este campioană la nr. de morți pe drumurile din România. În România mor undeva la 2.000 de oameni în fiecare an, deci aproximativ 5 oameni pe zi. Cele mai sigure țări sunt cele din nordul și din vestul Europei. Suedia este cea mai sigură”, a declarat la RFI Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructură.