România ocupă locul opt într-un clasament al celor mai atractive 56 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa pentru extinderea companiilor de retail în 2010, potrivit celui mai recent studiu al CB Richard Ellis. România este ţinta a circa 52 de companii de retail care sunt interesate să intre pe piaţa locală începând cu anul viitor.

Studiul a fost realizat prin intervievarea a 220 de retaileri internaţionali, dintre care 200 şi-au exprimat intenţia de a se extinde în 2010. Prin chestionarea acestora s-au identificat 56 de posibile ţări care se află pe harta de extindere a companiilor.

România este preferată de retaileri ca o nouă piaţă de atacat în detrimentul Olandei, Rusiei sau Belgiei şi este cea mai bine cotată ţară din Europa Centrală şi de Est, după Polonia.

Ţările vest europene domină topul primelor zece destinaţii pentru investiţii în retail, excepţie fac însă Polonia, România şi Rusia, care reprezintă Europa Centrală şi de Est în top 10.

Jumătate din retaileri vor în Germania

0-42574-tabel.jpgCele mai atractive cinci ţări pentru retaileri sunt Germania, indicată de 47% dintre companii, Franţa (44%), Spania (36%), Polonia (34%) şi Italia (33%).

În total, peste 45% dintre retaileri intenţionează să se extindă cel puţin într-unul din statele Europei Centrale şi de Est anul viitor.

„În ciuda dificultăţilor economice care continuă să afecteze întreaga lume, mulţi dintre retaileri sunt încă interesaţi să-şi extindă reţelele. Unii aleg să investească pe pieţe unde deja sunt prezenţi, alţii sunt în căutarea de oportunităţi pe pieţe noi”, susţin autorii studiului.

Majoritatea retailerilor vor încă 5 unităţi până la finele lui 2010

Potrivit studiului, 43% dintre retailerii care doresc să se extindă în 2010 au în vedere achiziţionarea a cel puţin cinci magazine până la sfârşitul anului viitor, în timp ce 73 de companii au indicat că vor să investească în mai mult de 10 unităţi.

De asemenea, 25 dintre companile intervievate au răspuns că sunt „suficient” de încrezătoare în oportunităţile pe care le oferă noile condiţii de piaţă şi vor să se extindă mai agresiv, ceea ce înseamnă deschiderea a peste 40 de magazine în cursul anului viitor.

Retailerii alimentari, cei mai ambiţioşi

Din punct de vedere al sectorului, retailerii din domeniul alimentar au cele mai mari planuri de extindere, urmaţi de cei de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii.

La polul opus, companiile din domeniul amenajărilor interioare, cel al electronicelor, precum şi retailerii care comercializează îmbrăcăminte de lux, doresc să se extindă cel mai puţin, având în vedere climatul economic actual.

Companiile intervievate provin în proporţie de 20% din Germania, câte 10% din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie şi Italia, în timp ce câte 5% au fost din Spania, Franţa şi Olanda.