Producatorul de automobile de lux are in vizor oameni de afaceri romani cu averi de peste 30 de milioane de euro

Pentru Rolls Royce conteaza mai putin cine sunt clientii sai din Romania sau ce prestanta au, atata timp cat au bani. Celebra marca de lux si-a propus ca, anul acesta, sa vanda la noi inca cinci limuzine de peste 300.000 de euro bucata.






Capital: Ce masina conduceti?

Harald Hofmarksrichter (razand): Sunt unul dintre putinii oameni din lume care conduce frecvent un Rolls Royce Phantom, pentru care nu a platit nici un cent. De fapt, nu am nici o masina proprietate personala. Pasiunea mea sunt motocicletele.



Capital: “Rolls Royce se intoarce in Romania”, asa v-ati denumit campania de promovare initiata recent. De ce este acum Romania atractiva pentru Rolls Royce?

Harald Hofmarksrichter: Familia regala din Romania, mai exact regele Ferdinand a fost cel care a adus aici unul dintre modelele Rolls Royce. Din acest punct de vedere vorbim de o revenire, intrucat am mai fost reprezentati pe acest teritoriu cu aproape 100 de ani in urma. Se impunea o revenire mai ales ca si piata romaneasca se dezvolta extraordinar si e o reala oportunitate pentru comercializarea noului model Phantom cu ampatament lung.


Capital: Cat costa un Rolls Royce?

Harald Hofmarksrichter: Depinde foarte mult de varintele de echipare, dar, oricum, sunt masini foarte scumpe. De exemplu, modelul cu ampatament lung costa aproape 380.000 de euro, pret CIP, iar varianta Phantom clasica, 324.000 de euro. si pretul creste pornind de la aceasta suma in functie de optiunile de echipare personalizate, solicitate de fiecare client.


Capital: Cine sunt cei care cumpara un Rolls Royce?

Harald Hofmarksrichter: De regula, clientii nostri au cate trei case, in diferite regiuni ale lumii, si au in medie cate 12 masini. Am identificat aproape 60.000 de oameni de afaceri din intreaga lume care detin active de peste 30 de milioane de dolari, averi care le-ar permite achizitionarea unuia dintre modelele noastre. Astfel, ne-am dat seama de potentialul pe care il poate avea marca Rolls Royce si de profitul pe care ni l-ar putea aduce. Multi dintre clienti provin din domeniul imobiliar, sunt presedinti sau directori executivi ai unor mari corporatii internationale sau celebritati. Cel mai tanar client are 28 de ani, iar cel mai varstnic, 90.


Capital: Deranjeaza faptul ca unii posesori de Rolls Royce nu au sofer?

Harald Hofmarksrichter: Am observat ca e o chestiune ce tine de tara sau regiunea in care esti. De exemplu, in Asia, cei mai multi proprietari de Phantom au sofer; pe de alta parte, in Statele Unite, mai mult de 50% din acestia conduc singuri masina. De altfel, noi ii incurajam pe cei care detin un Rolls Royce sa se urce la volan, pentru a simti valoarea masinii si sa nu ramana cu impresia ca au dat banii in vant.


Capital: Care este locul Romaniei in strategia de vanzari a companiei?

Harald Hofmarksrichter: Exista potential aici, si am identificat mai multi oameni de afaceri romani ale caror venituri le-ar permite cumpararea unui Phantom. De altfel, daca ma uit la cifrele de vanzari in Europa de Sud-Est, cele mai multe vanzari sunt aici, in Romania. Cinci masini au intrat in tara numai anul trecut si nu as fi surprins daca si anul acesta vom vinde alte patru sau cinci modele.


Capital: Dupa cumpararea numelui Rolls Royce de catre BMW, mai putem spune ca este o masina 100% autentica sau doar un BMW cu o alta caroserie?

Harald Hofmarksrichter: Alti producatori au facut aceasta greseala. Au folosit componente din gama standard atat pentru exteriorul, cat si pentru interiorul masinii. In anumite regiuni ale lumii, acest lucru nu conteaza prea mult, dar in altele, clientii sunt foarte sensibili daca se ajunge la asemenea discutii. In schimb, noi nu am facut asa ceva, ci am gandit un motor unic si un design unic. Acum, intr-adevar, suntem detinuti de BMW si trebuie sa recunoastem ca folosim know-how-ul germanilor din punctul de vedere al tehnologiilor de ansamblare pe care le folosim, insa cert e ca nu s-a operat nici o schimbare in ceea ce priveste piesele sau designul modelului Rolls Royce initial.




Capital:
Cum au mers vanzarile Rolls in lume?

Harald Hofmarksrichter: Avem o companie profitabila, si numai anul trecut am vandut 800 de masini. Modelul cu ampatament lung a prins foarte bine, chiar surprinzator, as spune. Ne asteptam sa vindem anul trecut cinci masini si am vandut 40, iar anul acesta am vandut deja 50 si ne asteptam sa vindem pana la 150 pana la finele anului.


Capital: Vom vedea curand in Romania si alte modele Rolls Royce?

Harald Hofmarksrichter: Pe langa cele doua variante Phantom pe care le avem deja, in a doua parte a anului viitor vom mai lansa o decapotabila, cu acelasi motor, dar cu totul alt design. Suntem foarte aproape si de stabilirea unui nume pentru model. Deja se vinde si avem comenzi ferme, pentru cativa ani, pentru aceasta varianta Rolls Royce. Un lucru sential: trebuie sa fii posesor al unui model Phantom pentru a pune mana pe o decapotabila. si cei care nu sunt clientii nostri vor putea cumpara acest model, dar vor avea de asteptat, deoarece, pentru noi, prioritate vor avea cei care au deja un Rolls Royce.

Cine este
Harald Hofmarksrichter

Directorul general de vanzari pe intreg mapamondul a avut o ascensiune profesionala spectaculoasa in cadrul companiei BMW, unde lucreaza de la absolvirea facultatii. A fost, pe rand, reprezentantul BMW in Europa de Est, apoi, timp de trei ani, a ocupat aceeasi functie, insa in Statele Unite.



A Ajuns pe continentul australian, pentru a ocupa functia de director national de vanzari pe sectorul motociclete. Revine in Germania, ca director post-vanzare pentru Mini, pentru ca mai apoi sa ajunga in Egipt, ca director de marketing pentru importator. Periplul sau prin lume se opreste, cel putin pentru moment, la Marea Britanie si la brandul de top al companiei: Rolls Royce.

Rolls Royce In cifre

1904 este anul in care inginerul Frederick Henry Royce a batut palma cu expertul in vanzari Charles Stewart Rolls pentru a infiinta compania care le poarta numele si care acum are o traditie in domeniu de mai bine de 100 de ani


1998: a luat fiinta noua companie Rolls Royce Motor Cars Ltd, companie detinuta de BMW, care a cumparat dreptul asupra numelui Rolls Royce. Aceasta dupa o indelunga “lupta” pentru cumpararea companiei cu cei de la Volkswagen.


2007: va aparea pe piata o decapotabila de super-lux, sub marca Rolls Royce


73 este numarul de dealeri pe care Rolls Royce ii are in intreaga lumea


800 de masini Phantom au fost vandute anul trecut in peste 40 de tari, inclusiv in Romania, ridicand la 2.000 numarul total de autoturisme Rolls Royce vindute pe tot mapamondul in numai trei ani


5,9 secunde este durata in care Phantom accelereaza de la 0-100 km/h, performanta ajutata de cei

160 CP. Modelul pastreaza o parte din componente de interior din vechiul model.

2 milioane
de euro

Atat au cheltuit anul trecut cinci oameni de afaceri romani care si-au cumparat cate un exemplar din faimoasele Rolls Royce Phantom