În Top 15 ţări avute în vedere pentru expansiunea comercianţilor, România este în planurile a aproximativ 36 de retaileri, atât comercianţi ce vor continua politicile locale de expansiune, cât şi comercianţi noi în piaţă.

„Interesul real pentru expansiune în 2011 se bazează pe aşteptarea ca această economie, împreună cu celalalte din grupul ţărilor emergente, îşi va reveni în perioada imediat următoare, iar comercianţii doresc să fie în prima linie, pentru a-şi asigura o cotă de piaţă puternică”, a declarat Laura Bencze, research manager în cadrul CB Richard Ellis Romania.

De remarcat este şi prezenţa în spaţiul virtual, astfel aproape jumătate dintre retailerii chestionaţi (49%) au planuri pentru extinderea platformelor de cumpărături on-line la nivel EMEA.

Germania conduce în topul celor mai căutate ţări din zona EMEA pentru expansiunea retailerilor, fiind urmată de Polonia şi Franţa. Studiul mai relevă că mai mult de 50% din retailerii chestionaţi intenţionează să deschidă peste zece magazine în zona EMEA până la finele lui 2011, o creştere consistentă faţă de situaţia de la sfârşitul anului 2009, când mai puţin de jumătate dintre retaileri îşi manifestaseră interesul de a deschide cinci magazine până la sfârşitul lui 2010.