Retailerii din România, în ultimii doi ani, au devansat data și derulează campaniile de Black Friday la finalul penultimei săptămâni din noiembrie. În SUA, acest eveniment încă se desfășoară în ultima vineri, după Ziua Recunoștinței. Există însă diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday încă din octombrie sau de-a lungul anului, iar de aici reiese interesul crescut în România pentru acest eveniment.
În ceea ce privește comportamentul cumpărătorilor în luna noiembrie, în 2012, unul din patru români din mediul urban susținea că este interesat de ofertele de Black Friday, iar aceasta era abia a doua ediție a evenimentului. Anul următor, utilizatorii au cumpărat, pentru prima dată, mai mult din online decât din offline în perioada Black Friday. În 2014, cinci milioane de români au făcut cumpărături de Black Friday în valoare de peste 67 de milioane de euro. Acum, trei ani mai târziu, potrivit unui studiu realizat de eMAG, 6,7 milioane de români intenționează să cumpere de Black Friday.
Pe Google, interesul pentru eveniment se manifestă încă de la finalul lunii octombrie, o creștere semnificativă înregistrându-se în ultimele două săptămâni înainte de Black Friday. Printre cei mai populari termeni în căutările pe Google se numără: "oferte de black friday", "black friday 2016", "reduceri black friday", "black friday romania" și "black friday emag". Conform statisticilor Google, românii asociază, în proporție considerabilă, brandul "eMAG" cu black friday. Today's estimează că anul acesta 30% din cei interesați se vor documenta prin intermediul dispozitivelor mobile.