România se plasează pe locul trei în topul ţărilor cu cele mai multe branduri nou intrate pe piaţă în 2010, conform unui studiu realizat de CB Richard Ellis, la care au participat peste 300 de retaileri din 73 de ţări de pe întreg globul.
India şi Turcia se plasează înaintea ţării noastre, în condiţiile în care cererea internă din partea nou formatei clase de mijloc este în continuă creştere. Ţari precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plasează pe poziţii similare cu România.
Aproape jumătate din cei 300 de comercianţi analizaţi în cadrul studiului CBRE au magazine fizice în toate cele trei regiuni ale globului. România se plasează pe locul 33 din cele 73 de ţări analizate în ceea ce priveşte prezenţa comercianţilor internaţionali. Dintre aceştia cel mai bine reprezentanţi sunt comercianţii din sectorul fashion & denim, urmaţi de comercianţii cu domenii de activitate specifice.
Chiar dacă am asistat la o întărire a prezenţei comercianţilor de lux în ultimele 12 – 18 luni, doar 7% din această categorie sunt prezenţi şi în România.
Regele franciză
Francizele reprezintă o metodă de operare comună în România – 56% din comercianţii folosesc acest model, dar acest procentaj este în scădere faţă de anii trecuţi. Anumite companii mama au fost nevoite, în ultimele 12 – 18 luni, să preia activitatea francizorului din cauza rezultatelor financiare slabe. În multe cazuri însă, marile corporaţii aleg să intre direct în piaţă precum H&M, Inditex, C&A sau New Yorker.
În topul mondial al ţărilor cu cea mai bună prezenţă a comercianţilor internaţionali conduce Marea Britanie cu un procentaj de 58%, urmată de Emiratele Arabe Unite (54%) şi SUA (50%).