„De 15 ani vorbesc zi de zi despre nevoia de infrastructură modernă pentru România. E un aspect esențial de securitate națională, pentru o economie performantă care să genereze creștere economică, venituri mai bune românilor și respect pentru cei care plătesc taxe și impozite de miliarde de euro anual.”, a declarat Radu Tudor.
Acesta susține că de când a început războiul aberant și ilegal al Rusiei in Ucraina, se dezbate amplu despre mobilitatea trupelor pe Flancul Estic al NATO, inclusiv în România. Însă Radu Tudor atrage atenţia că şoselele noastre sunt la nivelul celor de acum şase decenii, din anii ’60, trenurile au o viteză medie de 40 km/h, iar unele poduri stau pur şi simplu să se prăbuşească.
„Pe șosele de nivelul anilor ’60 să mobilizezi coloane cu tehnica militara? Sau cu trenuri ce au viteza medie de 40 km/h? Pe poduri de acces spre poligoane sau mari unități care stau să se prabușească?!”, a menționat analistul.
Până când nu se va pune la punct infrastructura, securitatea națională va rămâne în pericol
„Spânzurăm anual sume uriașe pe tot soiul de traznai, în loc să modernizăm infrastructura țării noastre din temelii. Suntem încă la genunchiul broaștei, ne macină o diferență de zeci de ani față de Vestul Europei.
Până când nu voi vedea autostrăzi și căi ferate cu trenuri curate și rapide care să lege regiunile istorice ale României între ele și mai departe cu restul Europei, voi considera că cei care împiedică acest deziderat strategic sunt împotriva securității naționale a României.”, a precizat Radu Tudor pe pagina sa de Facebook.
Jurnalistul susține că România este o țară NATO cu o infrastructură periculos de slabă
Într-un articol pe blogul său, jurnalistul a prezentat o situație care demonstrează faptul că infrastructura României este foarte slabă. „Podul principal din satul Cincu, care se află în inima României, se află într-o stare atât de degradată, încât râul care curge dedesubt se poate vedea prin găurile din asfalt.
Camioanele trebuie să treacă prin câmpuri de floarea-soarelui pentru a transporta mii de tone de material către şi de la şantierul de pe deal, comentează Bloomberg.”, a scris Radu Tudor.
Acesta a mai precizat că România are peste 950 km de autostrăzi, situându-se pe ultimul loc în Uniunea Europeană ca pondere pe cap de locuitor. În judeţul Braşov, salariile medii sunt de 3.500 de lei pe lună pentru oamenii angajaţi, dar în cazul multor oraşe şi sate mai mici, majoritatea populaţiei trăieşte din agricultură de subzistenţă şi ajutor de stat.
Jurnalistul a relatat că primarul din Cincu, Aurel Sorin Suciu, se bazează pe guvern pentru asfaltarea străzilor şi pe un proiect de educaţie finanţat de UE pentru ca localnicii să sprijine baza militară, precum şi pe granturi pentru amenajarea a unor restaurante şi locuri de cazare.
„Este foarte greu să schimbi mentalitatea oamenilor şi să-i convingi să vândă două vaci şi să renoveze două camere pentru a câştiga mai mulţi bani”, a spus Suciu.