România stă pe un butoi cu pulbere. Se anunță noi proteste violente asemănătoare cu cele din 10 august 2018. Anunțul apocaliptic a fost făcut din interiorul sistemului de un personaj cheie. Totul vine cu mai puțin de două săptămâni înaintea alegerilor europarlamentare și a referendumului pe justiție.
Procurorul general interimar Bogdan Licu a afirmat joi că în contextul în care România traversează o perioadă electorală până la finalul anului viitor, „un 10 august poate să apară oricând”. Întrebat de jurnalişti, la sediul Parchetului General, despre stadiul cercetărilor din dosarul privind violenţele de la protestul din 10 august 2018, Licu a răspuns: „Am avut mai multe întâlniri cu procurorii militari. Ştim cu toţii, România traversează o perioadă electorală. Perioada electorală nu se va termina acum, la alegerile europarlamentare. Practic, în România va fi campanie electorală încă un an şi jumătate, deci până la finalul anului viitor. Deci, din această cauză, un 10 august poate să apară oricând”.
Pe 2 mai, Bogdan Licu declara că se va întâlni cu conducerea Secţiei parchetelor militare pentru a discuta despre stadiul cercetărilor în cazul violenţelor de la protestul din 10 august 2018. Tot atunci, şefii din Jandarmerie care au dirijat acţiunea de intervenţie de la protest şi care sunt urmăriţi penal în acest dosar au fost chemaţi la sediul Parchetului pentru a li se aduce la cunoştinţă că sunt verificate in rem două noi infracţiuni în dosarul „10 august”, complicitate la abuz în serviciu şi complicitate la participaţie improprie la purtare abuzivă, pentru care procurorii au declanşat cercetările în 23 aprilie, conform Agerpres.
Procurorii arată că „mai multe acţiuni sunt suspectate a se circumscrie unor acte menite să determine şi să justifice necesitatea unei acţiuni de restabilire a ordinii publice şi să ajute la crearea aparenţei unei acţiuni legale de intervenţie în forţă a unităţilor de jandarmi pentru evacuarea protestatarilor aflaţi în Piaţa Victoriei din municipiul Bucureşti, cu consecinţa vătămării drepturilor legitime ale majorităţii protestatarilor privind libertatea de exprimare şi libertatea de întrunire prevăzute de Constituţia României, Legea nr. 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice şi Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, precum şi cu consecinţa exercitării unor acte de violenţă nejustificate de situaţia operativă şi de nevoile reale de imobilizare a persoanelor turbulente – acte îndreptate inclusiv împotriva copiilor, altfel decât în mod gradual şi fără a înceta după realizarea scopului misiunii, producându-se astfel vătămarea unui număr mare de participanţi la protest”.