În cadrul evenimentului InnovX – BCR, un proiect ZF şi BCR, Bogdan Putinică, general manager în cadrul Microsoft România, a vorbit despre oportunitățile pe care țara noastră le are la momentul actual.

Mai exact, acesta susține că țara noastră poate deveni un centru de inovație și digitalizare, cel puțin pentru Europa. Aceeași idee este susținută și de mai bine de 70% dintre liderii de business din România, atât din organizațiile de stat, cât și din companiile active în sectorul privat.

În ceea ce privește instrumentele pe care țara noastră le are la dispoziție, managerul susține că avem soluții, dar și servicii și aplicații în domeniul tehnologiei. Pe de altă parte, un alt factor cheie este și educație care ”poate duce țara mai parte în cursa pentru digitalizare”.

Educația, unul dintre marile pariuri în cursa spre digitalizare

„Vorbim foarte mult despre inovaţie şi despre instrumentele pe care inovaţia le aduce – diverse servicii, soluţii, aplicaţii ale tehnologiei. Însă n-am putea vorbi despre asta dacă n-am aduce educaţia în discuţie.

Educaţia este unul din marile pariuri pe care le avem pentru a duce ţara mai departe în cursa spre digitalizare, pentru a evolua, pentru a facilita dezvoltarea societăţii pe orizontală şi verticală”, a spus Bogdan Putinică, general manager în cadrul Microsoft România, în cadrul evenimentului InnovX – BCR, un proiect ZF şi BCR.

În același timp, Bogdan Putinică a mai subliniat și faptul că România are însă de făcut câteva recuperări, fiind nevoie de mai multe strategii în acest sens.

Și Daniel Rusen, director de marketing şi operaţiuni al Microsoft, a vorbit despre oportunitățile pe care țara noastră le are. Potrivit acestuia, se dorește exportarea de idei, dar și de tehnologie. Totodată, el a punctat faptul că gradul de digitalizare al mediului de afaceri este încă unul scăzut, însă acest lucru poate fi văzut și ca o oportunitate pentru România.

România poate deveni un centru de inovație pentru Europa

„Ne dorim să exportăm idei. Ne dorim să exportăm tehnologie şi nu mai vrem să exportăm talente. Pe de o parte, gradul de digitalizare al mediului de afaceri este încă scăzut, încă la început, dar lucrul acesta reprezintă o oportunitate pentru viitor. Pe de altă parte, avem baze solide. În primul rând, dacă ne uităm la companiile de IT din România, acestea sunt deja mature, avem deja un număr ridicat de specialişti aici”, a spus acesta.

În același timp, el a mai adăugat că un factor cheie este reprezentat de universitățile din România care produc specialiști în domeniu. De asemenea, un alt element important mai este și dorinţa şi nivelul de conştientizare al actorilor din mediul privat, dar şi din sectorul public, cu privire la nevoia unor strategii concrete de digitalizare.

„Mai multe studii din piaţă arată că peste 70% dintre liderii de business din România, atât cei activi în organizaţiile de stat, cât şi cei care reprezintă mediul de business privat, consideră benefică accelerarea proiectelor de transformare digitală”, a mai punctat Daniel Rusen.