Greutatea brută a bunurilor care au trecut prin cele mai mari porturi din Uniunea Europeană (UE) în trimestrul patru din 2016 a depăşit 950 de milioane de tone, o creştere de 1,4% comparativ cu perioada similară din 2015, arată datele publicate, miercuri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
România a avut o creştere de 16,9% a cantităţii de mărfuri transportate în perioada octombrie-decembrie 2016, la 11,7 milioane de tone, potrivit Agerpres.
În trimestrul patru din 2016, peste 100 de milioane de tone de mărfuri au trecut prin porturile principale din patru state membre. Acestea sunt: Olanda (150 de milioane de tone), Marea Britanie (117 milioane de tone), Spania (116 milioane de tone) şi Italia (110 milioane de tone).
Comparativ cu perioada similară din 2015, statele care au înregistrat creşteri ale activităţilor portuare în perioada octombrie-decembrie 2016 au fost Olanda (2%), Spania (1%) şi Italia (3%), în timp ce în Marea Britanie s-a înregistrat un declin de 4%.
La nivelul Uniunii Europene (UE), şapte state maritime au raportat, în trimestrul patru din 2016, scăderi ale cantităţii de mărfuri care au trecut prin principalele lor porturi, comparativ cu perioada similară din 2015, în timp ce 16 au avut creşteri. Cel mai semnificativ declin a fost în Malta (-18,3%), Estonia (-11,3%) şi Cipru (-10,6%), în timp ce Croaţia şi România au raportat creşteri ale activităţii de peste 15% în principalele lor porturi.
Rotterdam a fost cel mai mare port european pentru toate tipurile de mărfuri (pe aici au trecut 109 milioane de tone), urmat de Antwerp, în Belgia (49 de milioane de tone), Hamburg, în Germania (29 de milioane de tone), Amsterdam, în Olanda (25 de milioane de tone) şi Algeciras, Spania (21 de milioane de tone).
Cel mai mare partener de transport maritim al UE în trimestrul patru din 2016 a fost Rusia (74 de milioane de tone), urmată de SUA (41 de milioane de tone), China şi Norvegia (ambele cu 30 de milioane de tone), Turcia (29 de milioane de tone) şi Brazilia (25 de milioane de tone).