România, printre ţările cu cel mai mare potenţial de creştere al vânzărilor în retail

Revenirea economiei va avea un impact pozitiv asupra vânzărilor cu amănuntul din Europa, cu o creştere prognozată de 1,7% pe an din 2014 până în 2018, de la o scădere de -0,5% înregistrată în ultimii cinci ani, potrivit unei analize de piaţă realizată de consultanţii DTZ.

Revenirea va fi mai pronunţată în ţările din Europa Centrală şi de Est şi în Marea Britanie, cu o creştere dublă faţă de media regională. Europa de Sud va înregistra, în următorii patru ani, cea mai mare creştere a vânzărilor cu amănuntul din Europa.  Tendinţa de scădere se va inversa şi se aşteaptă o creştere medie de 1,3% din 2014 şi până în 2018.

Previziunile privind cheltuielile de consum reflectă redresarea economică anticipată în Europa şi, prin urmare, îmbunătăţirea încrederii consumatorilor. În acest context, cheltuielile de consum se estimează că vor creşte cu 1,6% pe an din 2014 până în 2018, de la declinul de -0,2% înregistrat între anii 2009 şi 2013. Ţările din Europa Centrală şi de Est, Marea Britanie şi ţările nordice se estimează că vor depăşi media regională în aceeaşi perioadă. Indicatorii economici se vor îmbunătăţi şi în Europa de Sud, unde cheltuielile de consum se aşteaptă să afişeze o creştere de 1,2% pe parcursul următorilor cinci ani, în oglindă cu declinul de 1,7% raportat între 2009 şi 2013.