Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, alături de ministrul de Externe, Bogdan Aurescu şi omologul său ungar, Szijarto Peter, au participat vineri la inaugurarea celui de al 12-lea punct de trecere a frontierei româno-ungare, Borş II – Nagykereki, fiind cel de al doilea pe autostradă, după cel de la Nădlac.
Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR a anunțat finalizarea secțiunii de autostradă Biharia – Borș, de 5,3 km, prin care se face legătura între Oradea și frontiera româno-ungară.
”Contracte semnate pentru 55 de km”
”Parte română şi-a îndeplinit obligaţiile la timp. Pentru secţiunea Biharia – Borş din Autostrada Transilvania a fost efectuată recepţia la terminarea lucrărilor, în data de 30 iulie 2020. Astăzi deschidem oficial traficul din ambele direcţii şi inauguram, totodată, şi punctul de control la trecerea frontierei de pe teritoriul Ungariei.”, a declarat Lucian Bode.
”Colaborarea dintre noi şi vecinii noştri este determinată, în mare parte, de infrastructura comună pe care o avem.”, a spus și Peter Szijjártó, ministru de externe al Ungariei.
Trebuie precizat însă faptul că, pe teritoriul României, autostrada se oprește practic la Biharia.
Iar pentru porţiunea care leagă Biharia de Chiribiș şi până la Suplacu de Barcău abia s-au semnat contractele.
”Avem semnate contracte pentru proiectare şi execuţie pe tronsoanele Chiribiș – Biharia, Zimbor – Poarta Salajului şi, de mâine, pe tronsonul Nuşfalău – Suplacu de Barcău, în total 55 de km.”, a precizat Bode.
”PNL a dat coerenţă acestui proiect”
În cele zece luni de guvernare PNL am dat coerenţă acestui proiect, abandonat de către PSD. Situaţia se prezintă în felul următor: în această lună vom da în trafic 25 de km din autostradă, după ce azi dăm în trafic cei 5,35 km între Biharia şi Borş, inclusiv acest nou punct de trecere a frontierei.
Peste câteva zile vom da în trafic şi cei 18 km din secţiunea Iernut – Cheţani. Vreau cu această ocazie să felicit antreprenorul pentru modul impecabil în care a derulat acest contract”, a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul Bode.
Potrivit acestuia, în prezent, sunt în execuţie 25 de km de autostradă, în sectorul Târgu Mureş-Ungheni, respectiv Cheţani-Câmpia Turzii. De asemenea, sunt semnate contracte de execuţie pentru tronsoanele Chiribiş-Biharia, Zimbor -Poarta Sălajului, iar sâmbătă, 5 septembrie, va fi şi pentru tronsonul Nuşfalău -Suplacu de Barcău, însumând 55 de km.
„Astăzi sunt bucuros să anunţ de aici câştigătorul licitaţiei pentru execuţia celor 30 de km de autostradă între Nădăşelu şi Zimbor, este o companie românească şi mă bucură acest lucru”, a spus Bode, fără a nominaliza firma câştigătoare.
”Niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat”
Ultimele două secţiuni, din cele zece, sunt în pregătire pentru lansarea procedurii de achiziţie, pentru proiectare şi execuţie, pentru tronsonul Zalău-Nuşfalău, cei 41 de km, inclusiv tunelul Meseş, termen 16 noiembrie 2020 şi la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribi, 26,3 km, cu termen de depunere a ofertelor 23 noiembrie 2020.
„Aşadar ce avem după zece luni de guvernare Ludovic Orban? Avem 25 de km daţi în trafic în această lună, 25 de km pe care se lucrează, 55 de km cu contracte de proiectare şi execuţie semnate, intrând astfel pe drumul ireversibil al implementării, avem 30 de km, începând de astăzi, curgând cele zece zile perioadă de contestaţie, şi avem 67 de km în procedură de achiziţie publică.
Aceasta înseamnă că niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat în acest moment. Şi niciun tronson nu va rămâne muzeu”, a subliniat ministrul român al Transporturilor.