România și-a asumat construcția a peste 400 de kilometri de autostradă prin PNRR. Boloș: Misiune foarte grea

Marcel Boloș

Sursa: Facebook

România și-a asumat prin PNRR construcția a peste 400 de kilometri de autostradă, iar ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş susține că această misiunea este una ”foarte grea” pentru Ministerul Transporturilor.

Pentru România, construcția kilometrilor de autostradă asumați prin PNRR reprezintă o misiune extrem de dificilă, acest aspect fiind subliniat chiar de ministrul fondurilor europene, care le-a transmis și un mesaj celor de la Ministerul Transporturilor.

Într-un interviu acordat la Antena 3, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş a vorbit despre realizarea celor 400 de kilometri de autostradă asumați prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

El susține că deși Ministerul Transporturilor are o abordare pro-activă, misiunea este una foarte grea. Totodată, acesta a mai adăugat că în cazul în care planul va fi realizat, cei de la Minister pot fi considerați ”eroi naționali”.

Misiunea Ministerului Transporturilor este una ”foarte grea”

„Eu ştiu că Ministerul Transporturilor are o abordare pro-activă şi, într-adevăr, au o misiune foarte grea, acest lucru este de departe limpede. Pentru dumnealor 419 kilometri de autostradă, dacă îi realizează, pot fi declaraţi eroi naţionali”, a afirmat Marcel Boloş într-un interviu acordat Antena3.

Totodată, el a discutat și despre stadiul actual al absorbției fondurilor europene. Ministrul susține că peste 2.000 de proiecte riscă să nu fie terminate la termen, existând pericolul ca acestea să fie împărțite în mai multe etape de implementare, conform instrumentelor oferite de Comisia Europeană.

Marcel Boloș, despre absorbția fondurilor europene în România

Ministrul susține că este nevoie de soluții rapide astfel încât România să nu ajungă în situația de a pierde peste 10 miliarde de euro. Potrivit acestuia trebuie folosite toate instrumentele pe care Executivul comunitar le oferă statelor membre.

„În cel mai rău caz, să apelăm la instrumentul nou pe care ni-l oferă Comisia Europeană, acela care este legat de fazarea proiectelor, adică împărţirea lor în mai multe etape de implementare, astfel încât să putem să salvăm proiectele iar pe bugetul care a rămas după fazarea proiectelor, să găsim soluţii rapide pentru ca România să nu fie în pericol de a pierde în momentul de faţă peste 10 miliarde de euro.

Din estimările pe care le avem, între 2 şi 3000 de proiecte sunt în această situaţie de a fi fazate şi mă refer aici la cele mai multe proiecte care se implementează prin Programul Operaţional Regional”, a mai declarat ministrul Marcel Boloş, pentru sursa citată.