România este într-o situaţia unică: suntem singura ţară care a dat legi pentru construcţia de autostrăzi! Ludovic Orban, preşedintele PNL, a explicat şi care a fost motivul pentru aceste măsuri neobişnuite: unul electoral.

„În nicio ţară din lumea asta nu se dau legi pentru construcţia de autostrăzi”

„În nicio ţară din lumea asta nu se dau legi pentru construcţia de autostrăzi. Noi am dat legi pentru că au fost parlamentari care au vrut să îşi facă campanie electorală şi au iniţiat proiecte de legi. Ceilalţi parlamentari erau puşi în situaţia că dacă nu votează, vor fi acuzaţi că nu vor să se finalizeze proiectul.

Noi am ajuns să votăm legi pentru construcţia de autostrăzi. S-a votat lege pentru Autostrada Unirii, s-a votat lege pentru Autostrada Bacău-Braşov, s-au votat legi din astea”, a declarat, sâmbătă, Ludovic Orban.

Liderul liberalilor a adăugat că toate Guvernele PNL au înţeles importanţa autostrăzilor care vor legea Moldova de restul României şi le-au tratat cu maximă seriozitate, referindu-se în special la autostrăzile A7 şi A8.

„Există riscul că dacă introducem spre finanţare un proiect pe care nu putem să-l ducem la termen până pe 31 decembrie 2026, să pierdem banii”

Orban a reamintit şi că toate proiectele de autostrăzi ce vor fi finanţate prin PNRR trebuie finalizate obligatoriu până la 31 decembrie 2026, transmite Agerpres.

„În ceea ce priveşte A8, am licitat, s-au semnat contractele, se pare că a câştigat Consitrans contractul de realizare a studiului de fezabilitate a documentului tehnic şi de pregătire a documentaţiei pentru licitaţie. Am redus termenul la 24 de luni faţă de termenul iniţial de 36 de luni, s-a semnat contractul şi s-au început lucrările.

Suntem aproape gata cu studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ. De asemenea, vedem dacă putem finanţa prin PNRR cele două capete, legătura dintre A7 şi A8, şi Târgu Mureş şi Miercurea Nirajului. Dar ca să poţi să-l finanţezi prin PNRR, trebuie să ai garanţia că poţi să finalizezi lucrările de construcţie, cu recepţie la finalizarea lucrărilor, până în 31 decembrie 2026.

Ori aici trebuie să facem o planificare foarte riguroasă care să ţină cont şi de eventualele accidente care pot să apară. Există riscul că dacă introducem spre finanţare un proiect pe care nu putem să-l ducem la termen până pe 31 decembrie 2026, să pierdem banii. Aici sunt nişte decizii extrem de riguroase care trebuie luate nu pe baza unor imbolduri lozincarde.

Noi am tratat cu atenţie toate proiectele de infrastructură. De altfel, mă bucur că în timpul guvernului meu s-au inaugurat primii 17 kilometri de autostradă din Moldova, autostrada de centură a Bacăului care este parte din A7”, a mai precizat Ludovic Orban.