Ministerul Transporturilor anunță achiziția a 62 de trenuri electrice

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a făcut acest anunț vineri, printr-o postare pe Facebook. Informația a fost confirmată și de către secretarul de stat în Minister, Bogdan Mîndrescu.

Proiectul, numit „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin intermediul eficienței energetice în sectorul transporturilor – material rulant sustenabil”, a primit finanțare de 470 milioane de euro. Suma va fi luată din Fondul de Modernizare. Demersurile pentru acesta au fost demarate încă din decembrie 2022.

„62 de noi trenuri electrice vor putea fi cumpărate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din cele peste 470 milioane de euro aprobate din Fondul de Modernizare.

Mă bucur că ieri, 11.10.2023, am primit din partea BEI confirmarea finanțării proiectului “Sprijinirea reducerii consumului de energie prin intermediul eficienței energetice în sectorul transporturilor – material rulant sustenabil”, din Fondul de Modernizare, proiect pentru a cărui pregătire am început demersurile, alături de colegii mei din cadrul Direcției Generale Programe Europene Transport (DGPET), încă de anul trecut din decembrie”, a anunțat secretarul general.

Se dorește creșterea frecvenței de călătorie și reducerea emisiilor de carbon

Bogdan Mîndrescu a adăugat că acest proiect are și mize ecologice. Se dorește, totodată, și înlocuirea materialului rulant existent, pe 11 rute importante.

„Implementarea proiectului va genera o creștere a frecvenței de călătorie, dar și o reducere semnificativă a emisiilor de CO2, înlocuindu-se materialul rulant existent acum pe 11 rute:

➢ R1: București Nord – Ploiești Vest – Brașov;
➢ R2: Brașov – Gheorghieni;
➢ R3: București Nord – Ploiești Sud – Adjud;
➢ R4: București Nord – Roșiori Nord;
➢ R5: București Nord – București Obor;
➢ R6: București Nord – Fundulea;
➢ R7: Arad – Timișoara – Caransebeș;
➢ R8: Huedin – Cluj – Bistrița;
➢ R9: Iași – Pașcani – Suceava;
➢ R10: Bacău – Pașcani;
➢ R11: Fetești – Constanța”

Potrivit surselor oficiale, proiectul va fi finalizat în 2027. Acesta va fi realizat pentru a alinia România cu obiectivele Comisiei Europene în ceea ce privește reducerea impactului asupra mediului și îmbunătățirea eficienței energetice.

„Proiectul se va finaliza în 2027 și contribuie la sprijinirea utilizării tehnologiilor cu emisii reduse de carbon în transportul feroviar, prin îmbunătățirea transferului modal care va asigura reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, în conformitate cu obiectivele Comisiei de reducere a impactului asupra mediului și de îmbunătățire a eficienței energetice”, transmite pe Facebook Ministerul.