Analiștii Bloomberg își încep articolul notând că „acolo unde șoferii germani văd o problemă, cei italieni sau austrieci văd o oportunitate”. Asta pentru că, în timp ce nemții vor cu orice preț să scape de poluantele mașini diesel – ale căror probleme au fost evidențiate de scandalul Dieselgate – cei italieni și austrieci profită de prețurile mai reduse cu care germanii încearcă să își vândă vehiculele deja utilizate. Și nu doar austriecii sau italienii fac asta. În state precum România, unde nu există, temporar, o taxă pe poluare, importurile de mașini second-hand sunt majore. Iar în Croația și Ucraina vânzările de mașini de ocazie germane s-au dublat.
„Percepțiaa față de diesel este foarte rea în Germania”, menționează Christian Kille, profesor la Institutul de Logistică Aplicată, parte a Universității de Științe Aplicate din Wuerzburg-Schweinfurt. El este cel care a condus un studiu din care rezultă că Germania a exportat anul trecut 239.541 de vehicule diesel de ocazie, cea mai mare valoare din 2006 până acum. Dintre acestea 22.400 au ajuns în Italia, 21.600 în Austria și 16.700 în Franța. Ucraina, Olanda și Ungaria sunt următoarele state importatoare de astfel de mașini, iar România ocupă locul șapte în acest clasament cu 11.500 de vehicule.
Încercarea șoferilor germani de a scăpa cât mai repede de mașinile lor diesel învechite vine și caurmare a anunțului făcut de tot mai multe municipalități care taxează drastic sau chiar interzic circulația mașinilor cu motoare alimentate cu motorină. În acest timp, state precum România, care nu au impus mecanisme (taxe) pentru a se apăra de avalanșa mașinilor diesel vechi au toate șansele să își umple parcurile auto de vehiculele germane poluante.