Situat la 66 de kilometri est de București, fostul aeroport militar de la Alexeni este în plin proces de dezvoltare, cu o investiție estimată la 400 de milioane de euro. Compania românească Avant Airports, în colaborare cu firma ucraineană Avtomagistral-Pivden, a semnat un contract de concesiune pentru dezvoltarea și operarea aeroportului pe o perioadă de 48 de luni, desfășurând lucrările pe o suprafață totală de 198 de hectare.
Planurile pentru noul aeroport includ un terminal de pasageri de 30.000 de metri pătrați
Planurile pentru noul aeroport includ un terminal de pasageri de 30.000 de metri pătrați, capabil să gestioneze anual 6,5 milioane de pasageri, aducându-l aproape de jumătate din capacitatea Aeroportului Henri Coandă din Otopeni. Pe lângă traficul de pasageri, aeroportul va beneficia și de un terminal de marfă de 20.000 de metri pătrați, cu o capacitate de procesare de 10.000 de tone de marfă pe an.
Infrastructura aeroportului va fi proiectată pentru a acomoda toate tipurile de aeronave, inclusiv avioane cargo de mari dimensiuni, precum Boeing 747. De asemenea, sunt prevăzute facilități pentru companiile aeriene low-cost, ceea ce va atrage un flux important de pasageri și transportatori.
Consiliul Județean Ialomița a publicat următorul videoclip pe Facebook.
Progrese în proiectare și finanțare
Avant Airports colaborează cu NACO, o firmă internațională specializată în proiectarea aeroporturilor, iar Master Planul și documentația tehnică sunt aproape finalizate. Studiile necesare pentru următoarele etape ale proiectului sunt în derulare, iar în curând vor fi prezentate detalii privind designul conceptual și arhitectural al aeroportului.
Pe partea de finanțare, compania dezvoltatoare este în negocieri avansate cu instituții financiare și investitori din Statele Unite, Elveția, Finlanda și India. De asemenea, se va organiza o consultare publică pentru a colecta opinii referitoare la facilitățile terminalelor.
Importanță strategică și conectivitate
Un element esențial al proiectului este accesibilitatea Aeroportului Alexeni. Acesta va fi conectat direct la București printr-o linie de cale ferată, reducând durata călătoriei dintre Gara de Nord și aeroport la 45-50 de minute.
În plus, proiectul va fi inclus în Master Planul General de Transport al României, confirmând rolul său strategic în dezvoltarea infrastructurii aeriene a țării. Odată finalizat, Aeroportul Alexeni are potențialul de a deveni cel mai mare hub de marfă din Europa de Est, consolidând poziția României în sectorul transporturilor aeriene internaționale.