România va deveni Poarta Europei. S-a semnat contractul care ne transformă într-o forţă mondială

romania

SURSA FOTO:freepik.com

România ar putea deveni Poarta Europei, în urma unei investiții uriașe în care este implicată Arabia Saudită. Comisarul european pe Transporturi, Adina Vălean, spune că este vorba despre o investiție strategică.

Portul Constanța – Cheia către Europa

România se pregătește să devină un punct strategic de acces pentru Europa, datorită unei investiții colosale care va schimba radical rutele de transport din regiune.

Această dezvoltare vine în contextul geopolitic actual și al conflictelor militare recente, care au forțat reconsiderarea unor rute comerciale tradiționale.

Portul Constanța, cel mai mare port maritim din România și unul dintre cele mai importante din Marea Neagră, joacă un rol central în această nouă strategie.

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a subliniat că Portul Constanța are potențialul de a deveni „Poarta Europei”, în condițiile în care rutele de transport vor fi redirecționate pentru a evita regiunile afectate de conflicte, precum cele din Orientul Mijlociu, unde rebelii Houthi au destabilizat zonele tradiționale de tranzit.

SURSA FOTO: Instagram, Portul Constanta

Arabia Saudită – Un partener strategic

În acest context, Arabia Saudită, una dintre cele mai bogate țări din lume, a decis să își concentreze resursele asupra dezvoltării sectorului logistic din România.

În iulie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și omologul său saudit, Saleh Al Jasser, au semnat un Memorandum de Înțelegere, marcând un pas esențial pentru cooperarea bilaterală în domeniul serviciilor logistice.

„Documentul va contribui la dezvoltarea transportului intermodal în România”, a declarat Sorin Grindeanu. „Am discutat despre implementarea celor mai noi metode de furnizare și operare a serviciilor logistice, accentuând importanța schimbului de experiență și armonizarea politicilor și reglementărilor în acest sector.”

SURSA FOTO: Dreamstime

Investiția saudită în Portul Constanța este estimată la un miliard de euro, o sumă care va transforma portul într-un hub de transport intermodal de prim rang.

Acest proiect face parte dintr-o strategie mai amplă de diversificare a rutelor de transport între Europa și Asia Centrală, prin coridorul mijlociu, care trece prin țările din Caucaz și Marea Caspică.

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a menționat că Marea Neagră reprezintă o rută de transport importantă, însă aceasta este afectată în prezent de conflictul din Ucraina.

Prin semnarea acestui memorandum și atragerea unei investiții de o asemenea amploare, România își consolidează poziția de partener economic de încredere pentru investitori.

„Marea Neagră este o altă rută de transport importantă, care este acum sufocată de conflictul din Ucraina.

Discutăm despre diversificarea rutelor de transport și despre cum facem să întărim coridorul mijlociu, ceea ce înseamnă conexiunea între Asia Centrală și Europa, prin țările din Caucaz, Marea Caspică.

Și vestea bună pentru noi este că partea de intrare a acestui coridor către Uniunea Europeană este portul Constanța”, informa comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.