„Menționăm că a fost lansată, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum și achiziționarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini”, anunță ARF.
Contractul de achiziție a trenurilor prevede posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță
Perioada de mentenanţă și de reparații este de 15 ani. De asemenea, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, prin încheierea unui act adiţional. Trenurile achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate.
Pe ce rute vor circula trenurile
Acestea vor circula pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia, Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia și Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.
Finanțarea proiectului este asigurată prin PNRR și prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
„Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA și 2.374.592.589,90 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, a precizat ARF.
Durata contractului va fi de 208 luni, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ. Ofertele sunt așteptate până pe 26 septembrie.