Planuri mari la nivel european. Mai multe state membre ale UE, printre care și România, dar și Italia au în plan eliminarea motoarelor cu combustie internă până la mijlocul următorului deceniu.

Menționăm faptul că acesta este un obiectiv important de pe agenda Uniunii Europene în domeniul climei. Astfel, inclusiv Italia, țara unde mărime mărci precum Ferrari sau Lamborghini își au sediul vor să oblige producătorii de automobile să elimine complet emisiile din vehiculele pe care le vând, arată o propunere consultată de Bloomberg News.

Sursa citată precizează că o serie de discuții în acest sens vor avea în cursul zilei de marți, însă se arată a fi dificile, în condițiile în care Franța, cea care deține președinția rotativă a UE are în plan să îi convingă pe miniştrii Energiei din blocul comunitar să fie de acord cu o serie de iniţiative legislative în domeniul mediului.

Se dorește eliminarea motoarelor cu combustie internă până în 2035

Menționăm faptul că Franţa a decis să respecte planul propus de Comisia Europeană privind eliminarea motoarelor cu combustie internă din noile autoturisme până în 2035.

Inclusiv Parlamentul European anunța în cursul acestei luni că sprijină un plan privind eliminarea motoarelor cu combustie internă. Acest lucru ar însemna finalul tehnologiei care a fost în centrul industriei auto timp de peste un secol, arată sursa citată.

Țările dispuse să facă un pas important în acest sens sunt Italia, Bulgaria, Slovacia, Portugalia, dar și România. Cele cinci puteri europene vor să își reducă emisiile cu 90% a emisiilor până în 2035, adică anul în care Comisia Europeană şi-a propus să ajungă la o reducere de 100%.

În același  timp, documentul consultat de Bloomberg mai arată că Italia vrea să obţină o reducere pentru constructorii auto de nişă, cum este Ferrari, cel puţin până în 2036.

Italia sprijină renunțarea la motoarele cu combustie internă

O reacție în acest sens a venit și din partea ministrului italian al Energiei. „Pentru noi, neutralitatea tehnologică este o chestiune vitală. Nu credem că rezolvarea pentru problema transportului este să avem o singură soluţie. Noi propunem să deschidem meniul”, a spus ministrul italian al Energiei, Roberto Cingolani.

Următorul pas vine în cursul zilei de marți, când miniștrii europeni ai Energiei ar putea ajunge la un acord privind poziția de negociere a statelor membre în vederea viitoarelor negocieri cu Parlamentul european şi Comisia Europeană cu privire la forma finală a pachetului legislativ.

Dacă se va ajunge la un acord, ţinta de reducere cu 55% a emisiilor ar urma să fie atinsă până la finele acestui deceniu.

Amintim faptul că la începutul lunii iunie, parlamentarii europeni au votat permiterea unei excepţie pentru constructorii specializaţi care vor produce mai puţin de 10.000 de automobile până la finele lui 2035.