Cele mai utilizate locuri pentru plata contactles sunt supermarketurile (67% dintre respondenți), benzinariile (60%) și rețelele de transport public (55%). Urmează teatrele/cinematografele/concertele (54%), apoi restaurantele/cafenelele (52%), casele de bilete CFR (47%) și taxiurile (45%), unde cei intervievați și-ar dori să faca plăți rapide.
Si plățile cu telefonul mobil constituie un subiect de interes pentru respondenții la sondaj. 44% dintre aceștia ar fi interesați să plătească folosind un telefon mobil, pe când 28% ar folosi această modalitate de plată daca ar afla mai multe informații. „În perioada imediat urmatoare, instituțiile financiare trebuie să țină cont că în topul preferințelor românilor, indiferent de stilul de viață, primează produsele cu un caracter inovator. Anul trecut este un bun exemplu, numărul utilizatorilor de smartphone-uri din România depășind 3 milioane. Chiar dacă piața plăților mobile este încă la început, lucrurile evoluează extrem de rapid”, explica Gabriel Ghiță, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.
La începutul lunii aprilie a.c., oficialul MasterCard preciza că este în discuții cu 3-4 bănci din România pentru introducerea serviciilor de plăți prin intermediul telefoanelor dotate cu tehnologia Near Field Communication (NFC). Tehnologia permite plăți prin simpla apropiere a telefonului de anumite dispozitive speciale instalate la comercianți. MasterCard speră ca cel puțin un astfel de proiect să se concretizeze anul acesta.
Un proiect pilot în Romania a fost demarat încă din 2008 împreună cu ING iar în prezent, în țară, sunt peste 3000 de POS-uri dotate cu tehnologia Marstercard Paypass care suportă plățile contactless cu cardul bancar. Practic la fel de ușor se va putea plăti și cu telefoanele mobile inteligente imediat ce acestea vor fi introduse în piață și vor exista acorduri între bănci și operatorii de telefonie mobilă.