fata de 9,1 milioane anul trecut. Tot ca observatie generala, posturile de radio locale au pierdut, la nivel national, astfel ca de la 2,5 milioane de ascultatori zilnic, cat totalizau anul trecut, au ajuns in acest an la 1,8 milioane. Cel mai mult a avut de castigat Europa FM, post care a atins o cota de piata de 18% la nivel national, comparativ cu 15% anul trecut. In Capitala, piata cea mai aglomerata, se remarca cresterea numarului de ascultatori pentru Europa FM (115.000 zilnic, fata de 70 de mii anul trecut) si evolutia spectaculoasa a postului Radio Star. Daca anul trecut, cand s-a lansat cu acest nume, avea 14.000 de ascultatori zilnic in Bucuresti, studiul IMAS arata ca in octombrie Star a avut in fiecare zi peste 63 de mii de ascultatori. Cotele de piata ale posturilor difera si in zonele istorice. In Transilvania si Banat, in premiera, Radio Romania Actualitati a pierdut teren in favoarea Europa FM, care domina zonele, cu o cota de piata de 25%, fata de 18,4% RRA. In Moldova, cele doua posturi sunt la egalitate (26,3% cota de piata), dar in Muntenia (fara Bucuresti), Europa FM (13% cota de piata) este cu mult in urma postului public, care a crescut fata de anul trecut si a ajuns la o cota de 37,7%.
Europa FM si Star FM au ascultatori mai multi
Radio Romania Actualitati ramane cel mai „batran” post. Peste 40% din ascultatorii din mediul urban au peste 60 de ani, iar peste 20% au peste 50 de ani. Postul public a crescut fata de anul trecut in Muntenia, dar a scazut in Transilvania, Banat si Moldova.Europa FM a crescut in audienta in toate zonele pe care le acopera. La nivel urban, postul are o reprezentare buna in categoria de varsta 20-29 de ani (aproape 30% din public). Cei mai multi ascultatori din mediul urban ai postului sunt absolventi de liceu si au venituri medii. Se remarca procentajul mare de absolventi de studii superioare (peste 26%). Peste 40% din ascultatorii din mediul urban vin din orasele din Transilvania si Banat.Schimbarea Uniplus Radio in Star FM a fost benefica postului lui Cristian Burci. Audienta postului a crescut atat in mediul urban, cat si in Bucuresti. In mediul urban, Star este ascultat in special de femei (52% din public), iar zonele cu cea mai buna reprezentare sunt 20-29 de ani (29%) si 12-19 ani (26%). Dupa venituri, publicul este echilibrat: venituri mici – 32%, medii – 38%, mari – 30%Pro FM a egalat Radio 21 in Bucuresti, in perioada de maxima audienta (prime-time, orele 7.00 -14.00), astfel ca ambele posturi au o cota de piata de 14,8% in orele amintite. Tot in Capitala, Pro FM a urcat pe segmentul cel mai important de stiri (18.00-18.30), unde este inaintea celorlalte posturi comerciale. Dupa structura publicului in mediul urban, Pro FM este ascultat mai mult de barbati (52%). In segmentul 20-50 de ani au cea mai buna reprezentare (24% – 20-29 de ani, 27% – 30-39 de ani, 20% – 40-49 de ani).Radio 21 are in mediul urban publicul cel mai tanar dintre toate posturile: aproape 24% din public are intre 12 si 19 ani, iar 37% sunt persoane intre 20 si 29 de ani. Aproape jumatate din publicul „Statiei de distractie” vine din Bucuresti. Din totalul publicului din orase, aproape jumatate au studii si venituri medii.”Raposatul” Radio Contact, actualmente Kiss FM, a pierdut in Bucuresti peste 20.000 de ascultatori pe zi, fata de anul trecut, dar la nivel urban si national a crescut usor. Ramane de vazut daca noul Kiss FM, pozitionat ca un concurent direct al Radio 21, va castiga in audienta. Urmatoarele rezultate de audienta vor fi disponibile in primavara anului viitor.