Cel mai scump coş de cumpărături din luna decembrie a valorat 75.000 lei (asigurări), urmat pe locul al doilea de o tranzacție în valoare de 62.000 lei pentru licențe antivirus și, pe locul al treilea, de o tranzacție de 49.000 lei pentru achiziție aur.
Valoarea medie a unui coş de cumpărături este de aproximativ 260 lei. De altfel, Un procent de 80% dintre cei care cumpără online aleg plata cu cardul.
“Luna decembrie se află în top 3 luni în care românii fac cele mai multe cumpărături online, după luna noiembrie, marcată de evenimentul Black Friday și martie, luna femeii. Acest lucru ne indică faptul că promoțiile și achizițiile contextualizate definesc comportamentul de cumpărare al românilor în online.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
,,Cardurile cu rate câștigă din ce în ce mai mult teren. În luna decembrie, în sistemul PayU România, 2 din 10 cumpărători online au plătit folosind un card cu rate. Metoda de plată aleasă este și un indicator al comportamentului de consum în online: valoarea medie a coșului de cumpărături plătit în rate a fost de aproximativ trei ori mai mare comparativ cu o plată integrală cu cardul, ajungând la peste 630 lei.” a adăgat Marius Costin, Country Manager PayU România.
În luna decembrie, 50% dintre plățile înregistrate din alte țări în magazinele online din România s-au îndreptat către bilete de avion, urmate de servicii telecom (14%).