În primele şase luni ale acestui an, românii au cheltuit în magazinele online 25 milioane de euro, în creştere cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform statisticilor RomCard.
Dintre acestea, 22,3 milioane euro au fost tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment. Creşteri importante s-au înregistrat şi la numărul de tranzacţii care a ajuns la aproape 300.000, dar şi la valoarea medie a unei cumpărături care a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro în primele şase luni ale anului.
Clasamentul principalelor tipuri de produse achiziţionate şi plătite online cu card bancar a rămas neschimbat faţă de perioada anterioară: industria telecom, turism&transporturi, în special bilete de avion, şi e-tail, la această a treia categorie comercializându-se foarte bine produsele IT.
Pe lângă acestea, alte două segmente au înregistrat creşteri însemnate şi au demonstrat că prezintă potenţial de creştere în viitorul apropiat: asigurările online şi biletele pentru spectacole şi concerte.
Conform informaţiilor din sistemul ePayment, vânzările online de asigurări, în special asigurări de călătorie, au crescut cu 95% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările de bilete la spectacole şi concerte au crescut de peste patru ori faţă de primele şase luni ale anului 2007.
Principala caracteristică a acestui prim semestru a fost creşterea numărului de magazine, în sistemul ePayment intrând aproape 90 de magazine noi de la începutul anului până acum. „Printre cei mai importanţi clienţi noi intraţi în portfoliul ePayment în prima jumătate a anului se număra Vodafone şi BitDefender”, afirmă Carmen Sebe.
Sursa: GECAD