Seara, la restaurantul IKEA din incinta magazinului este mereu coadă. Cel puțin 30-50 de persoane stau în șir așteptând să fie serviți. La restaurant se vând de toate, de la salate la sandvishuri din carne de ren, însă niciun alt produs nu înregistrează succesul  celebrelor chifteluțe suedeze.
Anul trecut s-au vândut 3 milioane de chifteluțe ceea ce înseamnă că românii au plătit cel puțin 2,4 milioane de lei pe acest fel de mâncare în condițiile în care cea mai ieftină porție costă 8 lei și are zece chifteluțe. Potrivit lui Cornel Oprișan, retail manager IKEA România, din punct de vedere al veniturilor, restaurantul din Băneasa este în primele zece unități la nivel global al IKEA. Din cifra de afaceri a retailerului, 7% este dată de vânzările efectuate în restaurantul magazinului care adună zilnic 8.000 de clienți.
”Sunt niște cifre, într-adevăr, dar ne bucurăm să vedem acest lucru. Colegii noștri fac o treabă bună”, spune Oprișan, menționând că prețurile au rămas similare celui de anul trecut.
Chifteluțele nu sunt singurele produse pe care românii le preferă. Dacă am pune hot dog lângă hot dog vândut am aduna 486 de kilometri de cremwursti, adică mai mulți decât kilometri de autostradă pe care România îi are actualmente.
Restul produselor alimentare suedeze nu fac vânzări la fel de spectaculoase, acestea nedepășind 10% din vânzările restaurantului.