Potrivit sursei citate, în acest an, 61% dintre utilizatorii români de Internet preferă să-şi achiziţioneze produse online, în timp 34% merg încă în magazinele offline pentru cumpărături.
În acest context, telefonul inteligent a ajuns din urmă desktop-ul atunci când vine vorba despre opţiunea de cumpărare cu un procent de preferabilitate de 27%.
"De pe mobil sau de pe laptop, românii nu au stat pe loc. În 2017, ei au făcut cumpărături online şi au plătit din ce în ce mai des cu cardul. Mai exact sume care au atins un milliard de euro. Spre ce produse îşi îndreaptă ei atenţia? Ei bine, principalele categorii de produs au fost din zona IT&C şi Fashion, însă nici segmentul Home & Deco nu stă deloc rău. Acesta se află în topul cumpărăturilor românilor, cu o medie de cheltuială de 474 de lei. În 2017, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de aproximativ 60 de euro", se precizează în concluziilor analizei de specialitate.
De asemenea, 35% dintre cumpărătorii romani au aflat prima dată de produsul de care au fost interesaţi din mediul online, iar 34% au aflat de la televizor.