Anul trecut, Austria a exportat cel mai mult în România produse din carne de porc proaspătă în valoare de 8,8 mil. euro, ciocolată (6 mil euro), brânzeturi (4,5 mil euro) şi produse de patiserie (3,4 mil euro). Alte categorii au fost băuturile răcoritoare (2,5 mil euro), carnea procesată (cârnaţi şi şuncă) în valoare de 2,7 mil euro, cafeaua (2,3 mil euro), carnea de vacă (2,1 mil euro) şi dulciurile (1,6 mil euro).
”Cu exporturi de 115 mil. euro în 2014 în industria produselor alimentare şi băuturilor, o creştere cu 4.6% faţă de anul 2007 şi comerţ exterior total de 3,1 mrd. euro, Austria continuă să fie unul din parteneri comerciali ai României”, reiese din datele prezentate de Biroul Comercial al Ambasadei Austriei la Bucureşti.
Industria alimentară şi a băuturilor se clasează în primele cinci cele mai importante sectoare industriale în Austria, în care activează 222 de companii cu 300 de unităţi de producţie şi 26.586 angajaţi. Valoarea producţiei în această industrie se ridică la 8,1 mld. euro, din care 5,4 mld. euro reprezintă exporturile.
Cele mai importante categorii de produse exportate sunt băuturile energizante şi răcoritoare, ceaiul rece, ciocolată, dulciurile, produsele de patiserie, brânzeturile, sucurile de fructe, iaurturile, cârnaţii şi produsele din carne.
Din aceleaşi date mai reiese că peste 1.000 de investitori austrieci sunt activi în România, prin 6.887 de companii cu capital austriac, care însumează peste 100.000 de angajaţi, luând în calcul locurile de muncă create direct. Investiţiile austriece totalizează 11,4 mld. euro şi reprezintă 19,1 % din investițiile străine directe realizate în România.
”România este una din cele mai atractive ţări din regiune pentru investitorii din Austria datorită dimensiunii pieţei — cea mai mare din regiune, capitalului uman, proximităţii culturale, perspectivelor şi multitudinii de proiecte şi oportunităţi”, a spus Rudolf Lukavsky, consilier comercial la Ambasada Austriei la Bucureşti.
În acest context, Biroul Comercial al Ambasadei Austriei la Bucureşti organizează în perioada (7 – 13 mai) un eveniment de prezentare a produselor alimentare austriece, în Carrefour, în toată țara, prin care se urmărește poziţionarea şi susţinerea noilor firme austriece pe piaţă din România.