Ponderea acestui segment de autovehicule în total piaţă autohtonă a ajuns la 3,7%, comparativ cu 2,7% în primele zece luni din anul anterior.
Conform analizei de specialitate, din totalul vânzărilor de autoturisme „verzi”, consemnat în intervalul ianuarie – octombrie 2019, majoritatea (3.794 de unităţi) sunt hibride, în creştere cu 37,1% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2018, în timp ce 1.185 de unităţi se încadrează în categoria electrice (+143,3%), iar 304 exemplare sunt în categoria plug-in (+19,7%).
În topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, în primele zece luni ale anului, primul loc este ocupat de Nissan – cu 319 unităţi (comparativ cu 39 de exemplare vândute în aceeaşi perioadă din 2018), urmat de Renault – cu 316 unităţi (+345,1%), Volkswagen (203 de exemplare, +63,7%), BMW (155 de unităţi, +40,9%), Smart (127 unităţi, +25,7%), Jaguar (32 de exemplare, în comparaţie cu niciuna în primele zece luni din 2018), Audi (17 unităţi, faţă de niciuna în anul precedent) şi Mercedes Benz (3 unităţi, faţă de una în anul anterior).
În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate în dreptul: Toyota – cu 3.265 de unităţi, Lexus (203), Ford (83), Honda (72), Suzuki (70), Kia (54), Hyundai (44) şi Land Rover (3).
De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Mitsubishi – cu 126 de exemplare, urmată de Volvo – cu 65 de unităţi, Land Rover (37), BMW (36), Porsche (26), Mini (4) şi Toyota (1).
Statistica APIA relevă, totodată, faptul că, la nivelul lunii octombrie, au fost comercializate 549 de autoturisme prietenoase cu mediul, în scădere cu 15,8% comparatic cu luna septembrie, când s-au vândut 652 de unităţi.
Pe parcursul lunii octombrie, vânzările de maşini electrice şi hibride au avut o cotă de 3,2% în total piaţă, inferioară celei înregistrată cu o lună în urmă (4%).