Pe parcursul anului 2016 vânzările de aur au avut o evoluţie ascendentă, cererea crescând datorită riscurilor apărute în pieţele financiare, dar şi ca urmare a randamentelor mici sau parţial negative ale bondurilor guvernamentale de pe pieţele dezvoltate europene.
'De-a lungul timpului, aurul s-a dovedit a fi una din cele mai sigure forme de păstrare a averilor. În ciuda fluctuaţiilor de preţ, valoarea aurului a adus stabilitate portofoliului investiţional. Într-un climat economic dificil sau instabil, aurul este un activ de refugiu, esenţial fiecărui portofoliu. Mulţi experţi recomandă ca un procent de 5-10% din portofoliul pe termen lung al investitorilor privaţi să fie reprezentat de investiţia în aur fizic. Să nu uităm că cine are aur, are întotdeauna bani. Aurul este o valută internaţională care se tranzacţionează 24/24 ore în lumea întreagă', a declarat Laura Hexan, şef Departament Vânzări Retail, Pieţe Financiare.
Cele mai căutate produse sunt ducaţii şi lingourile de 10 grame, cererea în scop investiţional este în special pentru lingouri de dimensiuni medii sau mari 100g, 250g, 500g sau 1000g, lingourile de 20 grame sunt solicitate mai ales în perspectiva unei vânzări ulterioare.
Clienţii care cumpără aur la BCR sunt în proporţie de 60% bărbaţi, cu vârsta între 30 şi 50 de ani, a adăugat Laura Hexan.
Un trend important îl reprezintă achiziţionarea monezilor de aur pentru cadouri pentru momente speciale cum ar fi botezul, ziua de naştere sau nuntă.
Lingourile oferite de BCR sunt marca Munze Osterreich, produse de compania elveţiană Argor Heraeus şi clasificate 'good delivery'. Aurul are puritatea 999,99%, iar lingourile pot fi regăsite la greutatea de 2g, 5g, 10g, 20g, 50g, 100g, 250g, 500g şi 1000g. Cele de 5 şi 10 g sunt lingouri 'KINEBAR', având ca design calul lipiţan al şcolii spaniole de călărie din Viena. Acest lingou se bucură de o mare apreciere, putând fi transformat în bijuterie.
Alături de lingouri, iubitorii de aur pot cumpăra de la BCR monede Vienna Philharmonic în 4 variante (o uncie, ˝, ź şi 1/10 uncie). monede Krugerrand (Africa de Sud) în 4 variante şi Ducat (Austria).
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate&investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe.
BCR este o valoare a activelor de 14,4 miliarde de euro şi este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.
BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri şi 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 510 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori.
Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.500 de angajaţi deservesc 16,2 milioane de clienţi în cadrul a 2.800 de filiale din 7 ţări precum Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croaţia, Serbia.
La sfârşitul primului trimestru din 2015, Erste Group deţinea active totale în valoare de 202,6 miliarde euro şi înregistra un raport cost/venituri de 56,1 %. Indicele capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) s-a situat la 10,2%.
SURSA: Agerpres