Evolutia Discovery, mai ales in ultimul an, este confirmata de cercetarile efectuate de Oxford Research International in tarile din centrul si estul Europei. Potrivit acestui sondaj, realizat in noiembrie anul trecut, popularitatea Discovery in Romania, in anul 2000, a inregistrat cea mai mare cifra (65,6%) din tarile regiunii. In 1999, acest indicator de notorietate a aratat 54,4% pentru tara noastra. De asemenea, receptia canalului in Romania inregistreaza cele mai mari cote: 48,8% in 2000, 44,5% in 1999 si 33% in 1998. Daca ar fi sa raportam popularitatea Discovery la canalele internationale care sunt receptionate pe teritoriul tarii, acesta se afla pe locul trei, cu o notorietate de 69,1%, dupa Eurosport (77,3%) si MTV (71,6%). La intrebarea cat de important este acest canal, romanii acorda cel mai mare scor pentru Discovery, in comparatie cu vecinii lor. In Ungaria, Rusia si Cehia, Discovery inregistreaza scoruri negative, ceea ce arata ca pentru locuitorii acestor tari documentarele stiintifice, istorice, politice nu prea conteaza. Atitudinea romanilor fata de acest post TV inregistreaza cel mai bun scor: Ei considera ca Discovery este un canal de inalta calitate (un punctaj de 1,29). Interesul pentru acest post este explicabil si pe fondul schimbarilor din ultima vreme inregistrate in preferintele publicului telespectator din tara noastra. A scazut mult interesul pentru telenovele. In schimb, pe primele locuri in topul preferintelor, conform Oxford Research International, se afla stirile si reportajele, filmele si comediile. Studiul respectiv nu o spune, dar Discovery profita si de o anume saturatie a telespectatorilor autohtoni fata de programele televiziunilor generaliste (filme in reluare, emisiuni de divertisment lipsite de fantezie).
Fireste, audienta Discovery in mediul urban, caci in orase este „terenul” in care a crescut postul international, nu poate rivaliza cu audientele posturilor romanesti. Dar nu audienta este cel mai important lucru, ci mai degraba calitatea acesteia. Cu alte cuvinte, cine anume se uita la Discovery. Studiul TGI comandat de firma Cable Direct, companie ce vinde spatii publicitare pe Discovery Romania, arata ca in ultimul an se poate vorbi de un profil bine conturat al telespectatorilor acestui post in Romania.
Punctele tari sunt nivelul inalt de educatie al telespectatorilor (cel mai mare procentaj dintre televiziunile de pe piata romaneasca) si veniturile mari ale acestora. In mod natural, au aparut si reclamele pe Discovery, apartinand clientilor romani: serviciile celor trei operatori de telefonie mobila, firme de asigurari si alte marci ce vizeaza segmentele de telespectatori pomenite mai sus.     

Profilul telespectatorilor Discovery Romania

Sex
– 57,4% barbati
– 42,6% femei

Varsta
– 7,9% telespectatori cu varste intre 18 si 20 de ani
– 72,6% telespectatori cu varste intre 21 si 50 de ani
– 19,6 telespectatori de peste
51 de ani

Educatie
– 2,8% telespectatori cu educatie
primara
– 59,6% telespectatori cu educatie secundara
– 37,6% telespectatori cu educatie inalta
Sursa: TGI 2000, furnizat
de Cable Direct

Penetrarea canalului Discovery In Romania
– 95% din gospodariile conectate la TV cablu
– 78% mediul urban
– 38% din tara