Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în ianuarie 2017 cu 6,4%, comparativ cu perioada similară din 2016, dar a scăzut cu 24,9% faţă de luna decembrie 2016, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
"Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2017, comparativ cu luna ianuarie 2016, a înregistrat o creştere cu 6,4% ca urmare a creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,5%), vânzările de produse nealimentare (+5,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,6%)", se arată în comunicatul INS.
Pe de altă parte, pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat în ianuarie o creştere cu 6,2% faţă de luna similară din 2016, ca urmare a avansurilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,4%), vânzările de produse nealimentare (+7,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,0%).
Comparativ cu decembrie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2017, a scăzut pe ansamblu cu 24,9%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-32,8%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-21,4%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-12,4%).
Potrivit sursei citate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2017, comparativ cu luna precedentă a crescut pe ansamblu cu 0,2%, ca urmare a creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,8%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,0%).
În perioada menţionată, vânzările de produse nealimentare s-au redus cu 6,2%. Agerpres