Studiile publicate de catalogul Reader's Digest arată că, în acest an, opt mărci româneşti au reuşit să îşi păstreze prima poziţie în topul încrederii consumatorilor, timp de nouă ani, în clasamentul "Trusted Brands 2014", în timp ce la șapte categorii au avut loc schimbări în poziţia de lider, una dintre categorii fiind la "rețeaua de telefonie mobilă", unde Vodafone a detronat Orange.
Conform datelor financiare raportate de cele două companii, la finele anului trecut, Orange România avea 10,436 milioane de clienți, în creștere cu 153.000 de clienți față de 30 septembrie 2013, iar Vodafone România avea la 31 decembrie un număr de clienți de 8,315 de milioane, mai mare cu 132.466 față de nivelul raportat la sfârșitul trimestrului III.
Alte categorii unde au avut loc schimbări de lider sunt:
la 'Computer personal', unde HP a ocupat în 2014 poziţia întâi, deţinută în anii trecuţi de Dell,
la 'Automobil', unde Volkswagen a învins Dacia,
la categoria 'Cameră foto' Nikon a detronat Canon,
la categoria 'Bănci', Banca Transilvania a depăşit BCR în preferinţele consumatorilor,
la 'Produse de îngrijire a părului' Head&Shoulders a trecut pe prima poziţie, ocupată în 2013 de Nivea,
iar la categoria 'Magazin electrocasnice' Altex a depăşit Domo.
Printre companiile care au reușit să-și păstreze poziția de anul trecut se găsesc: Borsec, la categoria 'Apă minerală', Ariel, la categoria 'Detergent', Petrom, la 'Benzinării', ProTV, la 'Staţii TV', arată studiile publicate de catalogul Reader's Digest, citate de Agerpres. În România, rezultatele 'Trusted Brands 2014' au confirmat că românii au rămas fideli mărcilor care au reuşit să le câştige încrederea. La majoritatea categoriilor, liderii rămân aceiaşi, indiferent de schimbările care se produc pe piaţă. Practic, în România, rezultatele arată, an de an, consecvenţa.
În studiul din 2014 a fost nou introdusă categoria 'Farmacii', pe primul loc clasându-se lanţul Catena.
La categoria 'Profesii', campioni ai încrederii în rândul românilor rămân pompierii (92%), piloţii (88%) şi farmaciştii (78%).
Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situează politicienii (doar 14% dintre cei chestionaţi au încredere în aceştia), agenţii imobiliari (cu numai 20% procent de încredere) şi liderii de sindicat (cu 24% procent de încredere).
Studiul arată că în România încrederea în profesori a crescut foarte mult în 2014, faţă de anul trecut, 73% dintre respondenţi declarând că au încredere în cadrele didactice, faţă de 57% în 2013. Media europeană la încrederea în cadrele didactice este de 72%.
Sondajele realizate în Europa cu privire la încrederea populaţiei arată că aceasta consideră că o duce din ce în ce mai prost, iar dintre europeni cei mai nefericiţi sunt ruşii. 77% dintre ei au spus că nu au încredere în guvernul lor. Pe locul doi se află România, în ceea ce priveşte neîncrederea în guvern, însă 60% dintre români consideră că în viitor o vor duce mai bine.
'Este a noua ediţie în România a Trusted Brand şi, tot acum, Reader's Digest aniversează 10 ani de prezenţă aici. Îmi place că, în toţi aceşti ani, ceva nu s-a schimbat. Mărcile româneşti au rămas pe val. Două treimi din categoriile locale sunt câştigate de branduri româneşti', a declarat, miercuri seară, Florin Petrescu, country manager Reader's Digest România, într-o festivitate găzduită de Athenee Palace Hilton.
Studiul 'Trusted Brands', realizat în 10 ţări europene, printre care şi România, sondează încrederea consumatorilor în mărci.
Cercetarea a fost realizată în perioada septembrie – noiembrie 2013 şi a avut ca repere categoriile 'Calitate', 'Valoare', 'Excelenţă', 'Imagine puternică', 'Înţelegerea nevoilor clienţilor' şi 'Responsabilitate socială', iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader's Digest din Austria, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Polonia, Portugalia, România, Rusia şi Slovenia.
Studiul s-a bazat pe 784.176 de chestionare cu întrebări deschise, din care 50.000 în România.
În România, s-au înregistrat 4.831 de chestionare completate.
Câştigătorii 'Trusted Brands România 2014' pe categorii sunt: la 'Automobile' – Volkswagen, 'Electrocasnice' – Philips, 'Computere personale' – HP, 'Telefonie mobilă' – Nokia, 'Reţea telefonie mobilă' – Vodafone, 'Camere foto' – Nikon, 'Agenţii de turism' – Paralela 45, 'Bănci' – Banca Transilvania, 'Carduri de credit' – Visa, 'Companii de asigurări' – Astra Asigurări, 'Furnizori servicii internet' – RCS & RDS, 'Benzinării' – Petrom, 'Vitamine' – Eurovita, 'Remedii împotriva răcelii şi gripei' – Nurofen, 'Analgezice' – Algocalmin, 'Produse de îngrijire a părului' – Head & Shoulders, 'Produse de îngrijire a pielii' – Nivea, 'Produse de machiaj' – Avon, 'Detergenţi' – Ariel, 'Cereale pentru micul dejun' – Nestle,
La categoria 'Produse de panificaţie' a câştigat Vel Pitar, la 'Produse lactate' – Napolact, la 'Produse din carne' – Cris-Tim, la 'Ulei de gătit' – Untdelemn de la Bunica, la 'Condimente' – Fuchs, la 'Ape minerale' – Borsec, la 'Hrana pentru animale' – Pedigree, la categoria 'Clinici private' – Medlife, la 'Cafea' – Jacobs, la 'Pastă de dinţi' – Colgate, la 'Farmacii' – Catena, la 'Retailer electrocasnice' – Altex, la 'Săpun' a fost premiat Dove, la 'Deodorant' – Nivea, la 'Centre comerciale' – Kaufland, la 'Cotidiene' – Adevărul, la 'Staţii radio' – Europa FM şi la 'Staţii TV' – Pro TV.