Cel mai important studiu de piaţă realizat asupra consumatorului din Europa arată că, la categoria automobile, Dacia a trecut pe primul loc în topul încrederii românilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes – Benz.

Studiul, realizat de Reader’s Digest pentru al zecelea an, îşi propune să identifice şi să premieze mărcile care au reuşit să câştige încrederea europenilor în acest an.

Rezultatele „Trusted Brands” din România au evidenţiat schimbări la nivel de percepţie şi încredere faţă de anii precedenţi.

La categoriile bancă, automobile, cameră foto sau companie de asigurări s-au schimbat liderii, în timp ce la alte categorii – electrocasnice, benzinării, cosmetice – ocupanţii locului întâi şi-au întărit poziţia prin procente mai mari, comparativ cu anii trecuţi.

Una dintre marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea în forţă a unor branduri româneşti.

În ceea ce priveşte instituţiile, studiul a relevat că încrederea românilor în unele dintre ele a scăzut dramatic, în timp ce în altele se menţine printre cele mai mari din Europa.

Românii au încredere în piloţi

0-50984-etb201026.jpgAstfel, încrederea în Poliţie şi Justiţie rămâne în continuare foarte mică faţă de media europeană (35% şi, respectiv, 22% faţă de 59% şi, respectiv, 40%). În schimb, încrederea în căsătorie este cea mai mare în ţara noastră, cu un procent de 79% faţă de 68% cât este media în cele 16 ţări participante la studiul Trusted Brands.

La categoria profesii, piloţii i-au detronat pentru întâia oară pe pompieri – românii au votat 90% pentru piloţi, 89% pentru pompieri şi 84% pentru farmacişti, cele trei profesii care s-au situat pe podium şi în 2009.

Ultimele trei locuri ale clasamentului au rămas aceleaşi faţă de anul trecut: românii au acordat votul lor negativ politicienilor (94%), vânzătorilor de maşini (78%) şi jucătorilor de fotbal (73%). Mai mult, la toate aceste trei categorii neîncrederea populaţiei a crescut comparativ cu anul trecut.

Trusted Brands 2010 s-a desfăşurat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi maximum 18 categorii locale.

Respondenţii nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de „calitate”, „valoare excelentă”, „imagine puternică” şi „înţelegerea nevoilor clienţilor”.

Studiul a fost realizat prin corespondenţă, în perioada august – octombrie 2009, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader’s Digest din cele 16 ţări europene. În această perioadă, în Europa s-au trimis 218.618 chestionare cu întrebări deschise, iar rata medie de răspuns a fost de 7%. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda – 14,1%.

0-50983-etb201010.jpgÎntre mărcile care au câştigat încrederea românilor se află: Dacia, Dell, Nokia, Vodafone, Canon, Paralela 45, BCR, Visa, Asirom, RCS & RDS, Petrom, Eurovita, Nurofen, Algocalmin, Head & Shoulders, Nivea, Ariel, Nestle.

La categoriile locale, mărcile care au câştigat au fost Vel Pitar, Ceresit, Cris-Tim, Fuchs, Borsec, Medlife, Walmark, Danone, Carrefour.

Nivea, cel mai de încredere brand

La nivel european, Nivea şi-a păstrat titlul de cel mai de încredere brand, fiind urmat de Nokia şi Visa. Pe zona de auto, cele mai de încredere branduri sunt Opel, Toyota şi VW, în timp ce în domeniul telefoniei mobile sunt Orange, în rândul operatorilor, şi Nokia în rândul producătorilor de telefoane mobile.

SURSA: Agerpres, Reader’s Digest