A deschis primul magazin în 2006, când economia duduia, iar românii doreau să simtă că trăiesc mai bine și părea că aveau bani pentru asta. Criza care s-a făcut simțită și la noi de la sfârșitul anului 2008 a demonstrat însă că afacerea cu produse gastronomice de lux Comtesse du Barry, pe care omul de afaceri Cristian Preotu, proprietarul companiei Le Manoir, a adus-o la noi, nu a fost doar un moft.
Vânzările au crescut de la an la an, astfel încât brandul s-a extins, ajungând astăzi ca produse precum foie gras, trufe, băuturi de calitate, caviar, brânzeturi și dulciuri să fie vândute în trei magazine în București, – unul la Ateneu, altul în Băneasa și al treilea în Primăverii -, și în câte un magazin la Timișoara, Constanța și Cluj.
Anul trecut, Le Manoir a avut o cifră de afaceri de 3,5 milioane de euro, potrivit lui Cristian Preotu. Aproximativ o treime din vânzări au loc în magazine, o treime sub formă de cadouri de la companii pentru colaboratorii lor, și restul către restaurante și alți revânzători. Cum explică omul de afaceri creșterea businessului în condițiile erodării puterii de cumpărare a românilor? „La tipurile de produse pe care le vindem, piața la noi este de zece ori mai mică decât în Republica Cehă sau Polonia, deci este pe un trend ascendent“, ne-a declarat antreprenorul.
Simțind piața de lux din România, omul de afaceri a deschis, anul trecut, și o măcelările de lux, La Boucherie Française, iar în curând urmează cea de-a doua, ambele în Capitală.

Din tainele delicateselor franțuzești
Comtesse du Barry produce foie gras în orășelul Gimont din regiunea Gasconia, din sud-vestul Franței, de mai bine de 100 de ani. În prezent, producția anuală este de circa 70 de tone. Foie gras se produce din ficat de rață sau de gâscă, hrănite în mod special pentru a fi îngrășate forțat, după care se ambalează și se sterilizează.
Vinurile de Bordeaux au devenit atât de cunoscute și premiate în întreaga lume deoarece multe din cele circa 10.000 de castele producătoare se ocupă cu pasiune de această activitate, proprietarii ajungând să cunoască din tată-n fiu secretele producției care poate fi considerată perfectă abia peste câteva zeci de ani din momentul în care o vie este plantată. Varietatea extraordinară de brânzeturi este și ea o artă. Specialiștii care le maturează, numiți fromager-affineur, cumpără brânza de la producători, după care o păstrează la temperatură scăzută și la umiditate înaltă constante, pentru a dobândi gustul unic.

Domeniul Chateau Canon din orașul Saint Emilion a fost cumpărat, în 1996, de casa de modă Chanel. De vinurile acestui castel se ocupă John Kolasa, unul dintre cei mai importanți vinificatori din lume. Francezii numesc „terroir“ întregul cumul de factori care fac ca vinul să aibă un anumit gust. Printre componentele „terroir“-ului sunt umiditatea, lumina, căldura, gradul de înclinare a solului etc., care contribuie, toate, la savoarea licorii.

La  fromager-affineur-ul Jean d’Alos, din Bordeaux, brânzeturile sunt maturate în pivnițele unei foste mănăstiri, pe rafturi speciale de lemn, existând angajați însărcinați cu ștergerea zilnică a mucegaiului de pe produse.

Joseph și Gabrielle Dubarry au vândut prima conservă de foie gras în 1908. Astăzi, în fruntea Comtesse du Barry se află Luc Bramel, strănepotul fondatorilor. Cifra de afaceri, în proporție de 92% realizată în Franța, a fost de 26 milioane de euro în 2011.