Pandemia de coronavirus a avut un impact asupra plăților efectuate de români. Potrivit PayU, din ce în ce mai multe persoane au tot mai multă încredere în plățile online, drept dovadă a fost înregistrată o creștere de 22% a tranzacțiilor plătite de Black Friday în acest an.
Black Friday nu este doar cel mai important eveniment de shopping online din România, ci și un moment care evidențiază tendințele și preferințele românilor cu privire la cumpărăturile și plățile online.
Valoarea totală a tranzacțiilor online realizate prin platforma PayU a ajuns la 357 milioane de lei, în timp ce numărul acestora a atins pragul de 658.000 de tranzacții, în creștere cu 22% față de anul trecut.
Din estimările PayU România, volumul tranzacțiilor plătite de clienți în online, la comercianții care au avut oferte de Black Friday, este de peste 10 ori mai mare decât într-o zi obișnuită, ceea ce confirmă faptul că evenimentul rămâne o ocazie de care românii profită pentru a-și achiziționa atât bunurile pe care și le doresc, dar și pe cele de care au nevoie în mod uzual, la prețuri preferențiale.
“Ediția din acest an ne-a confirmat că există, în continuare, oportunitate de creștere pentru piața de e-commerce din România și că Black Friday este un eveniment tot mai relevant pentru consumatori. Creșterea cu 22% a numărului de tranzacții înregistrate în cea mai recentă ediție de Black Friday ne arată faptul că tot mai mulți consumatori privesc acest eveniment ca pe o oportunitate de a face cumpărături online, iar tendința care se observă este diversitatea produselor achiziționate. Românii cumpără online din toate categoriile de produse.
Cele mai căutate produse de Black Friday
Dacă în anii trecuți verticalele «vedetă» erau IT&C sau fashion, acum observăm cumpărături diverse, de la cafea sau parfurmuri&beauty la servicii medicale, pachete turistice sau chiar carburanți”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Numărul magazinelor intrate în online a crescut în ultimii doi ani, fortați și de contextul pandemiei, cu oferte multe și foarte diferite, ceea ce a condus la creșterea competitivității și, implicit, a calității produselor și serviciilor oferite de comercianți. În același timp, eforturile de optimizare a procesului de achiziție online, depuse de jucătorii implicații în piața de e-commerce, au încurajat consumatorii să aibă o și mai mai mare încredere în cumpărăturile și plățile online.
“Tot mai mulți consumatori au înțeles că a achiziționa și plăti online este simplu, rapid și sigur, lucru demonstrat și de faptul că 62% dintre tranzacții (+60% față de ediția precedentă) au fost efectuate cu un card salvat în sistemul PayU sau prin Google Pay”, a precizat Elena Gheorghe.