,,Românii sunt, probabil alături de bulgari, pe ultimul loc din Europa în ceea ce priveşte cumpărarea vacanţelor cu avionul, mulţi dintre clienţii agenţiilor de turism având teamă să călătorească astfel. Pe primul loc rămân vacanţele cu maşina proprie, apoi circuitele cu autocarul. Cu toate acestea, trendul de vânzare al vacanţelor cu avionul va creşte semnificativ în următoarea perioadă. Constantă va rămâne media alocată unei vacanţe de o persoană, de 350-400 de euro', a spus Cristian Pandel.
În 2013, circa 150.000 de români au ales să călătorească cu Christian Tour, ceea ce a permis agenţiei să înregistreze o cifră de afaceri de peste 45 milioane de euro şi un profit de circa 4,5 – 5 milioane de lei, în creştere cu 30% comparativ cu anul 2012. Conform estimărilor conducerii Christian Tour, ritmul de creştere al cifrei de afaceri dar şi al profitului se va păstra şi în 2014. Destinaţiile favorite ale turiştilor au fost Grecia, Turcia şi Spania.
,,Pensionarii, sau mai bine zis turiştii trecuţi de 55 de ani, sunt printre cei mai buni clienţi ai agenţiilor de turism. Unii nu se aşteaptă la asta, însă nu trebuie pierdut din vedere că mulţi oamenii această categorie de vârstă au un venit sigur, constant, nu mai au rate la bancă, au propria locuinţă, deci îşi pot permite să economisească pentru călătorii. Senyor voyage este, de altfel, unul dintre produsele turistice care vor înregistra o dinamică crescută în 2014. În schimb, tinerii sunt cei care nu au bani în România şi vor cheltui mai puţin pe produse turistice de tip aventură', a spus Cristian Pandel.
Christian Tour şi-a propus, pentru 2014, investiţii de peste un milion de euro, din care aproape jumătate în propriul hotel, Memento Kassiopi din Corfu, în flota de autocare, precum şi în dezvoltarea reţelei de agenţii, care nu va depăşi, însă, în 2014, 40 de puncte. Tot în 2014, Christian Tour îşi va mări capitalizarea, după cum au anunţat reprezentanţii agenţiei de turism.
,,Grecia va rămâne destinaţia cea mai vândută şi în 2014, cu o pondere de 60% – 65% din totalul vacanţelor vândute de Christian Tour, dar şi la nivelul pieţei generale de turism din România. De altfel, Grecia este ţara în care am ales cele mai multe resorturi, atent selecţionate, pentru a aplica noul nostru concept Family moments. În aceste hoteluri, vacanţele de tip all inclusive au şi o componentă de distracţie pentru copii, spaţii special amenajate, multe facilităţi pentru ca întreaga familie să se simtă bine. Preţul pentru un sejur, pentru întreaga familie, părinţii şi doi copii, începe de la 1.500 de euro', a spus Cristian Pandel.
Viitorul turismului intern este, în viziunea celor de la Christian Tour, turismul balnear care poate aduce în România mulţi turişti. Cu condiţia ca în aceste staţiuni să se investească în infrastructura de entertainment (divertisment).
Sursa: Agerpres