Astfel, românii care au cumpărat după 1 august 2016 lustra denumită Calypso sunt anunţaţi să verifice data de fabricaţie înscrisă pe eticheta produsului. Dacă aceasta este cuprinsă între 1625 şi 1744 (an/an/săptămână/săptămână) ele pot fi returnate pentru a putea fi înlocuite cu un nou produs Calypso sau pentru a primi înapoi suma integrală.

IKEA a primit sesizări legate de desprinderea abajurului de sticlă al lustrei. „Chiar dacă probabilitatea unui incident este scăzută, riscul este suficient pentru ca IKEA să recheme produsele în magazin. Siguranța clienților reprezintă o prioritate pentru IKEA, motiv pentru care alegem să rechemăm lotul afectat ca măsură de precauție”, spune Emilie Knoester, Business Area Manager Lighting and Home smart la IKEA of Sweden.

Magazinul IKEA din Băneasa nu mai are niciun produs din stocul afectat la vânzare şi nu a primit nicio sesizare de la clienţi în această privinţă.

Clienţii care au cumpărat lustra Calypso cu datele de fabricație menționate sunt invitați la departamentul Relații Clienți din magazin pentru a o returna chiar de astăzi și pentru a primi înapoi suma integrală sau un nou produs Calypso, fără a fi necesară dovada plăţii (bonul fiscal).