Cei care beneficiază de carduri de energie vor putea plăti facturile cu ajutorul unei aplicații puse la dispoziție de Poșta Română. Aceasta va putea fi instalată inclusiv pe telefon.
Facturile la energie vor putea fi achitate online
Ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a anunțat astăzi că cei care beneficiază de acest ajutor din partea statului vor putea achita facturile la energie online.
„Dacă operaţiunea e aprobată, mesajul se va primi tot prin poşta electronică, dovada serviciilor de mandat poştal. În acest fel, avem trei modalităţi de efectuare a plăţilor din ajutorul de încălzire către beneficiar:
1. prezentare la oficiul poştal
2. direct la poştaş, când acesta vine la beneficiarii cardului de energie
3. de azi, prin intermediul serviciului electronic, de plăţi online.
Din 1 februarie, se distribuie cardurile de energie, prin intermediul Poştei. Din data de 15 februarie, are loc transferul banilor de la MIPE la Poştă. Apoi, din data de 20, se pot efectua plăţi prin serviciile de mandat poştal pe baza celor trei documente: card de identitate, card de energie, factura de la furnizor”, a spus acesta.
„În ce priveşte banii în mână pentru lemne de foc, aceştia vor fi primiţi pe loc, după prezentarea documentelor justificative. Dacă documentele au fost rătăcite, acceptăm copie eliberată de furnizorul de lemne de foc”, a adăugat Marcel Boloș.
Anunțul a fost făcut in cadrul ședinței de Guvern de astăzi
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a anunțat, după ședința de Guvern, care a avut loc marți, pe 31 ianaurie, că a primit solicitări ca aceste plăți să fie făcute în platforma electronică disponibilă.
”Guvernul a aprobat astăzi, prin Ordonanţă de Urgenţă, cea de-a treia modalitate de a efectua plăţi din ajutorul de încălzire, este vorba de plata online care va funcţiona pentru ca beneficiarii să poată face aceste plăţi de la locul de domiciliu. Practic, vor putea accesa aplicaţia informatică prin introducerea codului, a seriei cardului de energie şi apoi cele trei documente pentru efectuarea plăţilor, necesare pentru decontarea banilor din ajutorul de încălzire, respectiv cartea de identitate, cardul de energie şi factura justificativă privind datoria faţă de furnizorul de energie”, a anunţat acesta.
Marcel Boloș a adăugat că acestea se vor trimite în aplicaţia informatică împreună cu poşta electronică, adresa de email a beneficiarului, care va primi un mesaj automat că documentele au fost recepţionate de Poşta Română. Ulterior, vor fi verificate documentele trimise, în termen de maximum 5 zile, a mai spus Boloş, arătând că dacă operaţiunea este aprobată, se va primi tot prin poşta electronică dovada serviciilor de mandat poştal.
”În acest fel avem trei modalităţi de efectuare a plăţilor din ajutorul de încălzire, de către beneficiari”, a mai spus el, precizând că prima este prezentarea la oficiul poştal, a doua direct la poştaş şi începând de astăzi prin plăţile online.
Ministrul a adăugat că începând cu ziua de mâine se vor distribui cardurile de energie prin Poşta Română, începând cu data de 15 februarie va avea loc transferul banilor de la Ministerul Investtiţiilor la Poşta Română pentru a se efectua plăţile din acest ajutor şi începând cu data de 20 februarie, aşa cum a anunţat şi premierul, se vor putea efectua plăţile.
Acesta a precizat că este vorba de 4 milioane de beneficiari şi de 5 miliarde de lei, reprezentând un miliard de euro este bugetul acestei scheme naţionale pe care o au în derulare.
Marcel Boloş a mai spus că este vorba de prima experienţă privind interogarea bazelor de date şi a listelor de beneficiari, fiind forma prin care au scutit beneficiarii de depunerea acestor cereri şi a întregului proces birocratic de obţinere a cardului de energie.
”Astfel, cardul de energie ajunge direct la beneficiarii care sunt prevăzuţi în listă şi locul de consum, respectiv gosppodăria este cel care face obiectul acordării acestui ajutor de sprijin, cu valoarea de 1.400 de lei, în două tranşe, tranşa din luna februarie şi cea din luna septembrie 2023.”, a adăugat el.