Potrivit informațiilor publicate de Club Feroviar, această practică introdusă de CFR Călători este singulară în România, nefiind aplicată de niciun alt operator de transport, fie el privat sau public.
Această practică introdusă de CFR Călători este singulară în România
Pasagerii care își achiziționează biletele direct în tren, folosind cardul la validatoare, sunt nevoiți să plătească suma de 6,32 lei, cu 0,32 lei mai mult față de prețul standard de 6 lei practicat la casele de bilete. Această diferență acoperă comisionul perceput de instituțiile bancare pentru procesarea tranzacțiilor, pe care CFR Călători a decis să îl transfere asupra clienților săi. În schimb, operatori privați precum Transferoviar Călători, care oferă servicii pe aceeași rută, și alte companii de transport în comun, precum STB sau Metrorex, nu impun un astfel de comision pasagerilor.
Această măsură vine într-un context în care plățile electronice sunt tot mai încurajate, fiind considerate o opțiune modernă și eficientă pentru utilizatori.
Pasagerii trenurilor care circulă pe ruta Aeroport Otopeni s-au confruntat cu condiții nefavorabile în sezonul rece
Practica CFR Călători este văzută ca un pas înapoi în raport cu tendințele actuale, având în vedere că niciun alt operator din țară nu procedează la fel.
Pe lângă problema comisionului bancar, pasagerii trenurilor care circulă pe ruta Aeroport Otopeni s-au confruntat cu condiții nefavorabile în sezonul rece.
Conform surselor citate, trenurile nu sunt încălzite pe perioada iernii, ceea ce amplifică nemulțumirile utilizatorilor față de serviciile oferite.
Măsura luată de operatorul feroviar de stat contravine reglementărilor în vigoare
Ștefan Roșeanu, fost președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), a explicat pentru sursa menționată că măsura luată de operatorul feroviar de stat de a pune în sarcina clienților comisionul bancar contravine reglementărilor în vigoare.
„Obligația este să vândă la prețul reglementat. Comisionul bancar se suportă de către operatorul de transport feroviar, ca orice operator economic. La prețurile reglementate se pot adăuga doar comisioanele de vânzare ale terților (agenții de turism, aplicații de vânzări etc). POS-urile sunt echipamente interne ale operatorului, deci nu e vânzare prin terți. Toate costurile aferente serviciului public (deci și comisioanele bancare) sunt luate în calcul la stabilirea necesarului de subvenție”, a declarat Roșeanu pentru sursa menționată.