Cafeaua, snack-urile, sandwich-urile și băuturile răcoritoare sunt printre cele mai vândute produse la vendomate în România. Anual, românii cheltuie 250 de milioane de euro pe aceste produse.
Românii cheltuie în fiecare an 250 de milioane de euro pe cafele, sucuri sau snack-suri disponibile în vendomate, arată o statistică publicată, luni, de un producător de dispozitive electronice, după cum transmite Agerpres.
„În România există în prezent 120.000 de vendomate, iar în oraşele mari produsele sunt achitate în proporţie de 70% cu cash. Dacă vorbim de oraşele mici sau sate şi comune, ponderea plăţilor cu cash este covârşitoare, de 85%. În vreme de pandemie, este absolut necesară şi normală trecerea de la cash la card, un mod igienic, sigur şi fiscalizat de plată”, susţine Adrian Dinu, fondatorul companiei de software Creasoft IT.
Românii cheltuie 250 de milioane de euro anual
Acesta susţine că, anual, românii cheltuie 250 de milioane de euro pe produsele din vendomate, iar printre cei mai mari operatori din această industrie se află companiile Tchibo, Nestle, Strauss, Dallmayer, Nova Promt, O’Fresh, Dair, IPC Vending şi Nordexim.
„Înainte de pandemie, cele mai bune amplasări ale vendomatelor erau considerate cele din zonele de birouri, urmate de clinici medicale, fabrici, depozite, şantiere, magazine de proximitate sau supermarket-uri. Din februarie 2020, însă, criza a lovit puternic industria de vending, iar zonele de birouri au devenit zone de evitat, mai spune Adrian Dinu. În 2021, operatorii de vending au început să renunţe la sediile impozante de birouri al căror loc a fost preluat de magazinele de proximitate din cartiere, locaţii frecventate de către cei care lucrează în regim de telemuncă”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Băuturile calde și snack-urile, printre cele mai vândute produse
Potrivit sursei citate, bonul mediu al tranzacţiilor din vendomate este de doi lei pentru cafea/ băuturi calde, iar la snack-uri sau alte produse, consumaţia medie este în jur de 7 lei/ tranzacţie. Băuturile calde (cafeaua), snack-urile, sandwich-urile, băuturile răcoritoare sunt printre cel mai bine vândute produse în vendomate şi, mai nou, jucăriile şi serviciile de spălătoriile auto în regim self service sunt produse şi servicii achitate prin vendomate, dar nu există o estimare a încasărilor din vânzarea acestora.
Datele companiei arată că un POS costă între 220 euro (POS-uri de interior) şi 300 de euro (cele de exterior), iar un încasator de bancnote sau de monede costă între 180 euro /încasator entry level şi ajunge la 350 euro/încasator performant.