"În plus, în general, părinţii români tind să acorde o atenţie mai mare alimentaţiei copiilor de până în 10 ani, însă aceştia au nevoie de o alimentaţie sănătoasă şi supervizată îndeaproape în toate etapele lor de dezvoltare. Cu toate că există încă o diferenţă foarte mare între obiceiurile de consum din Marea Britanie sau din ţările din vestul Europei şi România atunci când vine vorba de grija pentru o alimentaţie sănătoasă şi bugetele acordate în acest sens", se arată în cercetarea Unicorn Naturals.

Conform rezultatelor, vânzările de produse naturale pentru copii înregistrează o uşoară creştere, de până la 20%, în lunile septembrie-octombrie, odată cu începerea şcolii, cererea se menţine constantă până în luna aprilie, iar ulterior, pe perioada verii, volumul vânzărilor de pe acest segment este mai mic, confrom Agerpres.

În viziunea realizatorilor studiului, părinţii ar trebui să evite să le cumpere copiilor snack-uri sau dulciuri procesate care conţin coloranţi, conservanţi, sulfiţi, amelioratori sau amplificatori de gust, să aleagă alimente bogate în fibre şi proteine care să le susţină creşterea şi, de asemenea, să fie foarte atenţi la cantitatea de zahăr pe care îl conţine un produs şi la calitatea acestuia.

“Puterea de cumpărare încă scăzută datorată veniturilor mai mici decât în alte părţi ale Europei, lipsa varietăţii şi a educaţiei în ceea ce priveşte alimentaţia sănătoasă sau a programelor naţionale de încurajare a consumului de fructe şi legume (cum este 5 per Day în Marea Britanie) au efecte dezastruase în România, acestea fiind unele dintre principalele motive pentru care ţara noastră se plasează printre primele locuri în Europa în ceea ce priveşte rata de obezitate şi de diabet zaharat infantil”, susţine Dragoş Erceanu, reprezentantul companiei.

În ceea ce priveşte costurile pe care părinţii ar trebui să le investească lunar pentru un pachet gustos, sănătos şi atractiv pentru cei mici, raportul Unicorn Naturals notează că acestea se ridică la aproximativ 200-250 de lei/lună, cu o medie de 10-12 lei/zi.

O altă problemă identificată de către realizatorii studiului este că piaţa de produse naturale pentru copii este, în România, concentrată pe segmentul de vârstă de 1-2 ani, fiind foarte sărăcăcioasă în ceea ce priveşte opţiunile de snack-uri sănătoase potrivite pentru şcoală.