Aproximativ jumătate dintre români cred că în perioada crizei preţurile la produsele alimentare şi nealimentare au fost majorate, în timp ce peste 40% consideră că au rămas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promoţii, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research.

Studiul, realizat la sfârşitul lunii octombrie 2009, pe un eşantion de 780 de persoane, a urmărit percepţiile românilor peste 18 ani privind măsurile luate de companiile de bunuri de larg consum în perioada de criză în comparaţie cu perioada de dinainte.

Astfel, 49% dintre respondenţi au apreciat că preţurile la produsele alimentare au crescut, în timp ce 44% au remarcat o majorare la cele nealimentare. De asemenea, 43% consideră că în perioada crizei preţurile la produsele alimentare au rămas neschimbate, iar 7% au remarcat o diminuare a preţurilor. Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat că preţurile au rămas la fel, iar 12% că sunt mai mici.

Criza creşte numărul promoţiilor

Pe de altă parte, consumatorii sunt de părere că recesiunea a adus mai multe promoţii, oferte speciale, tombole şi concursuri la produsele alimentare şi nealimentare. Mai exact, 46% dintre români au remarcat o creştere a numărului de promoţii la produsele alimentare, iar 40% dintre cei chestionaţi au declarat că au fost mai multe oferte speciale pentru cele nealimentare.

„Gama de produse alimentare nu s-a diversificat în perioadă de criză, conform declaraţiilor a 54% dintre românii din urban, în timp ce 36% au observat sortimente noi. Situaţia este asemănătoare pentru produsele nealimentare, unde peste jumătate (57%) nu au observat produse noi, în comparaţie cu 36% care consideră că au apărut mai multe sortimente în perioada de criză”, se arată în studiu.

La fel de multe reclame

Studiul a relevat că numărul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic în perioada crizei faţă de cea premergătoare acesteia.

„La produsele alimentare, aproape jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani din mediul urban (49%) consideră că numărul de reclame difuzate la TV a rămas la fel, urmaţi de cei care cred că au fost mai multe reclame în această perioada (39%). Percepţia cu privire la reclamele la produsele nealimentare este asemanătoare – 51% nu au observat nicio diferenţă, 39% consideră că au fost mai multe reclame TV, iar 10% mai puţine”, potrivit analizei.

Mercury Research este prezentă pe piaţa din România din 1994 şi oferă servicii de cercetare despre consumatori şi companii din domeniile FMCG, financiar- bancar, IT& C, media, sănătate, industria auto sau social.

SURSA: Mediafax