Oktal.ro, magazinul online de IT&C şi electrocasnice a remarcat în primele 4 luni din 2013 o creştere semnificativă a interesului clienţilor de a face cumpărături online în rate.
"Românii sunt foarte atraşi de instrumentele de credit oferite de bănci şi IFN-uri, cardurile de credit şi creditele de consum uşor de obţinut fiind asociate tot mai mult şi cu achiziţiile online. Posibilitatea de plată în rate fără dobândă atrage mulţi clienţi ce astfel îşi pot cumpăra mai uşor produsele dorite, fără a resimţi un impact puternic al cheltuielilor", explică reprezentanţii Oktal.ro. "În primele 4 luni, se observă o creştere de 50% a solicitărilor de rate faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar în luna aprilie volumul de cumpărături în rate a fost dublu faţă de aprilie 2012, în contextul în care apropierea Paştelui a reprezentat, probabil, un efort financiar sporit pentru clienţi, dar şi un prilej de împlinire a unor dorinţe".
Printre produsele alese cel mai mult de cei ce fac cumpărături online în rate se remarcă televizoarele, laptopurile şi tabletele. Coşul de cumpărături cu plată în rate cuprinde însă orice produse, de la componente IT la smartphone-uri, de la imprimante la foto-video, de la monitoare la electronice de toate tipurile. Valoarea achiziţiilor în rate, pe client, este în general între 500 şi 5000 de lei, dar există şi excepţii – cea mai mare achiziţie online plătită în rate pe Oktal.ro a fost de peste 9000 de lei. Există clienţi care cumpără produse de bază la cel mai bun preţ, dar şi clienţi care aleg să achiziţioneze în rate produse de top, tehnologia de vârf.
Magazinul permite achiziţia oricăror produse prin credite uşor de obţinut, în condiţii foarte bune oferite de partenerii Oktal.ro. Credit Europe Bank (prin CardAvantaj), Raiffeisen Bank, BRD Finance, Banca Transilvania (prin programul Star BT), Garanti Bank (prin Bonus Card) şi Cetelem sunt partenerii financiari care le permit clienţilor Oktal.ro să cumpere toate produsele dorite.
Oktal.ro garantează satisfacţia prin promisiunea de returnare a banilor în cazul în care clientul, în maxim 30 de zile de la achiziţie, doreşte să returneze un laptop sau netbook, nemulţumit de performanţele acestuia – proces rapid şi uşor, fără penalităţi şi fără necesitatea invocării unui motiv.