‘Estimări despre piaţa pieselor auto din România nu există, dar se pare că ar fi o piaţă în jur de un miliard de euro, din care jumătate ar fi ‘aftermarket’, jumătate ar fi piese originale. A nu se înţelege că piesele aftermarket nu sunt originale. Noi, prin piese originale înţelegem piesele în ambalajul producătorului maşinii, iar ‘aftermarket’ celelelte piese’, a explicat, în exclusivitate pentru AGERPRES, Milan Tudor.
Şeful APDAR a admis faptul că există dispute faţă de calitatea pieselor ‘aftermarket’, însă tot din cauza lipsei de informaţii din piaţă.
‘Există dispute vizavi de calitatea pieselor ‘aftermarket’. Ce încerc eu să clarific este că 60-70% dintr-o maşină este făcută de producători specializaţi, şi nu de producătorul maşinii. Aceste firme specializate lansează în piaţă absolut aceleşi produs, dar în ambalaj diferit. Nu este foarte clar care este diferenţa între o piesă de la reprezentanţă şi una ‘after market’. De ce, când cer o ofertă la service, mă costă amortizoarele 12 milioane (1.200 RON, n.r.) şi la alt service 6 (mii lei, n.r.)? În acest sens, APDAR va genera campanii pentru clientul final pentru a-i prezenta drepturile pe care le are pentru că nu sunt foarte bine cunoscute la ora actuală’, a menţionat şeful APDAR.
Trei dintre principalii jucători din piaţa pieselor auto au pus, joi seară, bazele Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România (ADPAR), organizaţie care cuprinde deja 20 de membri.
Potrivit iniţiatorilor, APDAR este o asociaţie apolitică, independentă şi neguvernamentală care s-a înfiinţat în baza legislaţiei române cu privire la Asociaţii şi Fundaţii, respectiv OG 26/2000.
ADPAR este persoană juridică de drept privat, fără scop patrimonial şi non-profit, acţionând în conformitate cu Actul Constitutiv, Statutul său şi aceeaşi OG.
Membrii fondatori ai ADPAR sunt: Auto Total, Autonet Import şi Augsburg International.
Din luna februarie 2011, noua Asociaţie va fi cooptată în cadrul Federaţiei Internaţionale a Distribuitorilor de Piese Auto Aftermarket (FIGIEFA), organizaţie care apără drepturile şi interesele jucătorilor din toată Europa pe segmentul vânzărilor de piese auto.
SURSA: Agerpres