Românii cumpără tot mai multă ciocolată

Consumul casinic a înregistrat, în prima jumătate a anului în curs, o creştere cu 17% în lei, faţă de un avans de 22% în primele şase luni din 2008. “Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluţia trend-ului de bunuri de larg consum a fost creşterea în valoare a coşului de cumpărături, influenţată de creşterea preţului şi susţinută de un volum mai mare achiziţionat”, a explicat Andi Dumitrescu, director general GfK România. Produsele de îngrijire per

Consumul casinic a înregistrat, în prima jumătate a anului în curs, o creştere cu 17% în lei, faţă de un avans de 22% în primele şase luni din 2008.

“Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluţia trend-ului de bunuri de larg consum a fost creşterea în valoare a coşului de cumpărături, influenţată de creşterea preţului şi susţinută de un volum mai mare achiziţionat”, a explicat Andi Dumitrescu, director general GfK România.

Produsele de îngrijire personală şi de întreţinere a locuinţei au înregistrat cea mai mare creştere în ceea ce priveşte valoarea, de 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Alimentele şi băuturile au crescut mai moderat, cu 17%.

În ceea ce priveşte volumul, tabletele de ciocolată au câştigat un loc tot mai important în coşul de cumpărături al românilor. Astfel, volumul de ciocolată cumpărată în primele şase luni ale anului a crescut cu peste 20%, faţă de anul trecut.

Scăderea consumului pentru sucurile naturale

Dintre produsele de bază monitorizate, uleiul s-a menţinut relativ constant (+2%), în condiţiile în care preţul plătit de consumatori a scăzut cu peste 15%.

În segmentul băuturilor non-alcoolice, cafeaua macinată şi apa minerală sunt printre categoriile care nu şi-au diminuat ratele de creştere, atingând volume cu aproape 9% mai mari decat în prima jumătate a lui 2008.

Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase – o categorie cu succes în 2008 în ceea ce priveşte ritmul de creştere în volum (peste 20%) a înregistrat o creştere de sub 5%.

Deodoratele şi şamponul, trend ascendent

În privinţa produselor non-alimentare, printre categoriile care au înregistrat creşteri în volum se numără produsele universale de curăţenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curăţat geamuri (ambele cu peste 10%).

Din segmentul produselor de îngrijire personală, deodorantele şi şamponul sa afla în continuare pe un trend ascendent, înregistrând creşteri în volum în jur de 5%.

Studiul are la baza informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum, având la bază un eşantion de 2.200 gospodării reprezentativ naţional.

SURSA: GfK