Românii fac din ce în ce mai multe cumpărături online

Românii fac din ce în ce mai multe cumpărături online. Achizițiile online în Uniunea Europeană au continuat să înregistreze o creștere în 2024, iar cele mai frecvente bunuri cumpărate online sunt hainele (inclusiv articolele sportive), încălțămintea și accesoriile, conform datelor publicate joi de Eurostat.

România se află pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește creșterea comerțului online în ultimul deceniu.

Aceste date arată că anul trecut, 77% dintre utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creștere față de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creștere de 17 puncte procentuale.

Cele mai ridicate procente de utilizatori de internet care au efectuat achiziții online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Ţările de Jos (94%) și Danemarca (91%).

În schimb, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au realizat achiziții online anul trecut, cu 57%, urmată de Italia și România, ambele cu 60%, potrivit Eurostat.

Comparând însă situația din 2024 cu cea din 2014, cele mai semnificative creșteri au fost înregistrate în România, unde procentul a crescut cu 43 de puncte procentuale, de la 17% la 60%, urmată de Ungaria, cu o creștere de la 42% la 79%, și Lituania, care a trecut de la 36% la 72%.

Bunurile achiziționate cel mai frecvent în 2024

În 2024, cele mai frecvente bunuri achiziționate online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălțămintea și accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet realizând astfel de achiziții în ultimele trei luni.

ecommerce, cumpărături online, comerț online
SURSA FOTO: Dreamstime

Acestea au fost urmate de livrarea de alimente de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering, cu un procent de 21%. De asemenea, 20% dintre utilizatori au cumpărat cosmetice și produse de wellness, în timp ce 19% au achiziționat mobilă, accesorii pentru casă sau articole pentru grădină.

O altă categorie notabilă a fost reprezentată de echipamentele sportive, reviste, ziare și suplimente pentru sănătate, precum vitaminele, fiecare având o cotă de 16%.

România, pe locul 3 în ceea ce privește comerțul electronic

Un raport European Ecommerce publicat în octombrie anul trecut arată că în 2023, valoarea comerțului electronic de bunuri și servicii la nivel național a atins 10,6 miliarde de euro, ceea ce reprezintă 3,32% din PIB, comparativ cu 3,17% în 2022.

Această creștere a evidențiat, conform reprezentanților din sector, rolul din ce în ce mai semnificativ al ecommerce-ului în economia României, transformându-l într-un sector esențial al economiei digitale. Mai multe puteți citi aici.